یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امروز دشمنان در صدد ضربه زدن هستند و حرکت ما باید حرکت جهادی با رویکرد مقابله با حرکت دشمن باشد و در این عرصه باید جهاد تبیین را برای اقشار مختلف مردم به خوبی بازگو نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا ظهر روز گذشته در جلسه و بیناری مدیران حوزه‌های علمیه کشور، گفت: آنچه که در بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد، وجود دشمن در جهاد است و وقتی که این موضوع مطرح می‌شود یعنی در مقابل دشمن قرار داریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امروز دشمنان در صدد ضربه زدن هستند و حرکت ما باید حرکت جهادی با رویکرد مقابله با حرکت دشمن باشد و در این عرصه باید جهاد تبیین را برای اقشار مختلف مردم به خوبی بازگو نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: اگر یک مروری داشته باشیم در سابقه ۴۳ ساله انقلاب اسلامی ما حداقل در ۷ جبهه در طول انقلاب داشتیم و دشمنان در ۷ جبهه با ما مقابله و ضربه زده‌اند که عبارتند از جبهه نظامی در حدود و مرزها ۲- جبهه انتظامی در درون جبهه و ناامنی که از ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفت و هنوز هم این عداوت و کینه‌توزی ادامه دارد -۳ جبهه اقتصادی و تحریم اقتصادی که از ابتدای انقلاب بوده ۴- جبهه فرهنگی که به شدت این جبهه حساس و تأثیرگذار است ۵- جبهه رسانه که امروز ما آثار حرکت مذبوحانه دشمنان در ابعاد رسانه می‌بینید و اثرگذاری آن را به وضوح مشاهده و در آخر جبهه سیاسی و بین‌المللی که ما در مواجهه با دشمنان در عرصه‌های گوناگون فعالیت داشته و به خوبی مبارزه کرده‌ایم و آخرین جبهه، جبهه‌ای که با انواع دشمنی‌ها و کینه‌توزی های دشمنان مواجه بودیم و برخی انقلابیون و مجاهدین با این توطئه‌ها به خوبی ایستادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی با جهاد تبیین مواجه می‌شویم باید بتوانیم در ۳ عرصه کار جدی صورت دهیم

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در درجه اول مخاطبان جهاد تبیین مقام معظم رهبری، مردم کشور هستند تا بتوانیم از این طریق به سرمایه اجتماعی دست پیدا کنیم و مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی روز افزون شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: مخاطبان امت‌های اسلامی خارج از کشور از دیگر مخاطبان جهاد تبیین هستند که اگر این افراد متوجه بشوند که نظام مقدس جمهوری اسلامی چگونه توانسته با انواع دشمنی دشمنان به خوبی و با اقتدار مقابله کنند هم دلگرم و هم امیدوار می‌شوند و کمک به بیداری اسلامی در قلمرو اسلامی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: نکته سوم این که تبیین باعث می‌شود دشمنان توطئه‌ها و فتنه‌هایشان به شکست انجام شود و آن چیزی که به نظر می‌رسد در جهاد تبیین نیز تلاش نمائیم با ید این دستاوردها را برای مخاطبانمان درون کشور و بیرون کشور به خوبی تبیین و راهکارهای مقابله با آنها را استخراج و فتنه‌ها را بشناسیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، انجام پژوهش‌هایی در راستای جهاد تبیین را در حوزه‌های علمیه مهم دانست و بیان کرد: حوزه‌های علمیه استان‌ها در پژوهش سراهای خود گروه پژوهشی جهاد تبیین را راه اندازی نمایند و از طرح‌های پژوهشی که سیر مطالعاتی و همچنین نیاز به مطالعات تاریخی دارد از پژوهش‌های اساتید و طلاب در عرصه جهاد تبیین حمایت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اگر تبیین عنوان جهاد به خودش تعلق می‌گیرد و واقعاً یک جهاد بسیار نفس گیر و سرسختانه است، موفقیتی صورت نگیرد حمله فرهنگی دشمنان می‌تواند تلفات زیادی از ما بگیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: باید در این عرصه قرارگاهی برای جهاد تبیین در نظر بگیریم نه تنها در حوزه‌های علمیه بلکه در مراکز دیگر که مسئله جهاد تبیین را بر عهده دارند چه خوب است که در حوزه علمیه قم یک پژوهشکده‌ای یا مرکزی به نام جهاد تبیین تأسیس شود و همان برنامه‌هایی که آیت الله اعرافی فرمودند سازماندهی برنامه‌های جهاد تبیین پیگیری و دنبال شود.

وی ادامه داد: اول اینکه به مخاطبانمان انواع دشمنی دشمنان را شناسانده و به آنها گوییم که دشمنان با چه خباثتی تلاش کرده‌اند نظامی که با آرای حداکثری به خوبی روی پای خود ایستاده را مورد هجمه‌های ناجوانمردانه قرار داده‌اند و دیگری تمام موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در طول ۴۳ سال برای مردم و اقشار مختلف این دستاوردها را در جامعه تبیین نمائیم و سوم اینکه وارونه سازی حقایق رژیم پهلوی را خنثی سازد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: برکات و دستاوردهای ما و دشمنی دشمنان نیازمند تبیین است و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم سرمایه اجتماعی ما که عامل اقتدار ماست تقویت نمائیم.

وی اظهار کرد: آن چیزی که اعتقاد داریم که اقتدار یک حکومت است سرمایه اجتماعی است و اقتدار نظامی درست است اقتدار می‌آفریند، اما تا زمانی این اقتدار همراه با سرمایه اجتماعی و مقبولیت اجتماعی در جامعه نباشد، بسیار بسیار شکننده خواهد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha