شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر

حوزه/ امام جمعه اردکان با اشاره به حدیث «لذّة العیش فی برّ الوالدین»گفت: خداوند لذت دنیا را در نیکی و خدمت به پدر و مادر قرار داده است و هدیه دادن و ابراز محبت به آنها مصداقی از خدمت به آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد با تبریک ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر، به بیان مقام و منزلت حضرت علی علیه السلام پرداخت.

امام جمعه اردکان اظهار کرد: فضائل امیرالمومنین علیه السلام بی‌شمار است و بنا بر روایت‌ «لَوْ أَنَّ اَلْغِیَاضَ أَقْلاَمٌ وَ اَلْبَحْرَ مِدَادٌ وَ اَلْجِنَّ حُسَّابٌ وَ اَلْإِنْسَ کُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ / اگر همه درختان باغ‌ها قلم شوند و تمام دریاها مرکّب و جوهر، و جن‌ها حسابگر و انسان‌ها نویسنده گردند، نمی ‏توانند فضایل علی (ع) را شمارش کنند».

وی تصریح کرد: مولی‌الموحدین علی علیه السلام در همه عرصه‌ها از جمله ایثار و فداکاری، ایمان، جهاد و … سرشار از فضیلت است و نحوه ولادت ایشان یکی از موارد خاصی است که خود حضرت نیز به آن اشاره کردند.

امام جمعه اردکان ادامه داد: نامگذاری ولادت امام علی علیه السلام به روز پدر بسیار مناسب و نیکوست، همان طور که در روایت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمده است: «أنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة؛ من و علی دو پدر این امت هستیم».

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار کرد: به مناسبت روز پدر برای همه افراد خوب است دستور خداوند در قرآن کریم که می‌فرماید: «وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَیْهِ حُسْنًا» را یادآوری نمایند و در بخش‌هایی از کلام وحی حق والدین بعد از حق خداوند مطرح شده است.

امام جمعه اردکان، با اشاره به حدیث «لذّة العیش فی برّ الوالدین» در پایان خاطر نشان کرد: خداوند لذت دنیا را در نیکی و خدمت به پدر و مادر قرار داده است و هدیه دادن و ابراز محبت به آنها مصداقی از خدمت به آنها است.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha