شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مداح

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امام علی(ع) تجسم حکومت الهی، آیات قرآن و عدل مطلق بود؛ فقرا را به خود نزدیک می‌کرد و به درد مردم رسیدگی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار با جمعی از مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی خرم‌آباد، هیئت‌داری و مداحی را مسئولیت و تکلیف دانست و گفت: هر کس هنر و توانایی دارد، این هنر و توانایی برای او ایجاد مسئولیت می‌کند، لذا هر کس به میزانی که می‌تواند اثرگذار باشد به همان اندازه تکلیف متوجه او است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان در حقیقت غم و شادی معنوی جامعه را مدیریت می‌کنند و مدیریت شادی معنوی و غم افزود: هر جامعه‌ای از شادی معنوی خالی باشد دچار خلأ است کما اینکه در تاریخ، ائمه اطهار (ع) در جلسات موالید، ولادت‌ها و شهادت‌ها می‌نشستند و تشویق می‌کردند و بعد از حادثه کربلا این جلسات گستردگی بیشتری پیدا کرد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: اشک و نشاط معنوی برای ما آموزه دارد و مجلسی که با نام شهدا برگزار می‌شود پیوند با اراده مستحکم انسان‌هایی است که در مقابل ستمگران ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در جامعه نیازمند الگو هستیم و مولای متقیان الگوی کاملی برای نسل جوان و مؤمنان است، اضافه کرد: نوجوانی و جوانی امام علی (ع) در کنار نبی مکرم اسلام پرشور و پر حماسه گذشت و سراسر زندگی آن حضرت با مجاهدت و معنویت سپری شد کمااینکه آنچه در نظر مولای متقیان ارزش داشت ایمان، تقوا، اخلاص و جهاد است.‌

وی با تأکید بر اینکه امام علی (ع) الگویی برای آزادگان جهان است، افزود: امام علی (ع) الگوی کارگزاران است چون حکومتش سراسر مملو از عدل و انصاف بود کما اینکه آن حضرت بر قله ارزش‌ها و فضیلت‌ها ایستاده است، چون زهد و بی‌رغبتی علی (ع) نسبت به دنیا شگفت‌انگیز است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه امام علی (ع) از نوجوانی تا شهادت صبر و بصیرت را به همراه خود داشت و این دو ویژگی تا محراب شهادت در او متجلی بود، خاطرنشان کرد: سیره علوی پای اسلام ایستادن، حضور میدانی، تلاش، مبارزه، ایثار، جان فشانی، استقامت ورزیدن، مغلوب هوا و هوس نشدن، کار سیاسی، حکومت داری است. همان طور که امام علی (ع) از ابتدا تا انتها دچار غفلت نشد و واقعیات را درست تشخیص داد و بر ماست که به او تأسی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه قاطعیت علی (ع) در پیشبرد راه حق متجلی است چراکه هر جا حق را تشخیص داد، ایستاد، افزود: امام علی (ع) معنای حکومت را عوض کرد کما اینکه آن حضرت تجسم حکومت الهی، آیات قرآن و عدل مطلق بود؛ فقرا را به خود نزدیک می‌کرد و به درد مردم رسیدگی می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه در منطق حکومت امام علی (ع) اگر کسی به واسطه مسئولیت حرمتی پیدا کرد، نباید اخلاق او عوض شود و از مردم دور شود، افزود: نفی تبعیض، نفی توصیه‌های فراقانونی گسترش تا عدل و عدالت به گونه‌ای که عقب ماندگی‌های که در گام اول انقلاب در این رابطه و در امور دیگر وجود دارد در گام دوم انقلاب اسلامی آن را جبران کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha