سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اعتکاف

حوزه / مسئول مردمی ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: امسال نیز به دلیل شیوع کرونا اعتکاف در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی برگزار نشد که شهر قزوین نیز از جمله این شهرهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، شب گذشته در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین که در آستان مقدس امام زاده اسماعیل (ع) برگزار شد، گفت: فضیلت عبادت در ماه رجب بسیار است و برای روزه این پاداش و فضیلت‌های فراوانی نقل شده است؛ داخل شدن به بهشت و دوری از آتش جهنم همچنین برآورده شدن حاجات و پاکی از گناه و امان از عذاب قبر که سعادت دنیا و آخرت را برای افراد به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ماه رجب، ماهی است که خداوند آن را در کنار ماه شعبان، مقدمه‌ای برای ورود به بهترین و پر معنوی‌ترین ماه سال یعنی ماه مبارک رمضان قرار داده است.

مسئول مردمی ستاد اعتکاف استان قزوین عنوان کرد: بندگان صالح و آگاه الهی، ماه رجب و شعبان را به عنوان زمینه و مقدمه‌ای جهت کسب آمادگی برای درک درست و شایسته ماه مبارک رمضان به حساب می‌آورند.

وی ادامه داد: درباره اهمیت ماه رجب و سفارش به استغفار و استحباب عمره رجبیه روایات بسیاری وارد شده است که از مجموعه آنها چنین به دست می‌آید که ماه رجب، ماه تقویت ارتباط با خداست.

مسئول مردمی ستاد اعتکاف استان قزوین اظهار کرد: انسان در هیاهوی دنیا نمی‌تواند متمرکز شود، اعتکاف یکی از امور مهم تفکر و تأمل به شمار می‌رود تا انسان در خصوص خلقت پروردگار، آیات الهی، لطف و رحمت خداوند متعال اندیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به عدم برگزاری مراسم اعتکاف در استان قزوین، بیان کرد: امسال نیز به دلیل شیوع کرونا اعتکاف در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی برگزار نشد که شهر قزوین نیز از جمله این شهرهاست.

مسئول مردمی ستاد اعتکاف استان قزوین تصریح کرد: باید از خدای متعال درخواست داشته باشیم که با ریشه کن شدن این ویروس منحوس بتوانیم دوباره برنامه‌های بسیار معنوی اعتکاف را در مساجد برگزار نمائیم.

اعتکاف در شهرهای قرمز برگزار نشد

اعتکاف در شهرهای قرمز برگزار نشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha