دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاج اقا قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: متاسفانه برخی گناهان از جمله غیبت، سوء ظن و تجسس در زندگی دیگران در جامعه رواج پیدا کرده است و معصیت انسان را از چشم خداوند می اندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جمع معتکفین ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب کبری سلام الله علیها بین همه امامزاده‌ها دارای جایگاه والایی است و در طول دوران زندگی خود امتحانات سختی را تحمل کرده و از آن‌ها سرافراز بیرون آمدند.

وی ادامه داد: با وجود این‌که حضرت زینب (س) در کربلا مصائب زیادی متحمل شد و دو فرزندش را هم در راه حضرت سیدالشهدا (ع) فدا کرد، اما هیچ وقت آن‌ها را به زبان نیاورد و هر چه بیان می‌کرد از امام حسین (ع) بوده است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مقام حضرت زینب کبری سلام الله علیها به قدری والا بود که امام حسین علیه السلام از ایشان التماس دعا کردند و وقتی حضرت زینب وارد مجلس ابن زیاد شد و پسر مرجانه خواست حضرت را تحقیر کند، فرزند علی علیه السلام جواب دادند من جز زیبایی در کربلا چیز دیگری ندیدم.

وی گفت: وقتی اسرای آل محمد را وارد کوفه کردند، آن حضرت، کوفیان را مورد خطاب قرار داده و وضع را تشریح کردند و کوفیان به فاجعه پی بردند که چه اتفاقی افتاد که فرزند رسول خدا را به شهادت رساندند و شروع به گریه کردن کردند و حضرت با شجاعت فرمودند زیاد گریه کنید و کم بخندید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: در مجلس یزید وقتی اسراء را وارد کردند، حضرت جانانه دفاع کرد و آبروی یزید و یزیدیان را برد و جو مسموم را تغییر داد.

وی عنوان کرد: برخی گناهان بین مردم رواج پیدا کرده و به آن‌ها عادت کرده‌ایم؛ معصیت انسان را از چشم الهی می‌اندازد و خداوند نظر رحمت به انسان نمی‌کند و اهمیتی نمی‌دهد و در اشتباهات باید بلافاصله توبه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: از جمله گناهان سوء ظن است که خداوند متعال در قرآن مؤمنین را از آن باز می‌دارد و باید مراقبت کنیم و در مورد دیگران حسن ظن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تجسس در زندگی انسان‌ها از دیگر گناهانی است که جامعه بدان مبتلا است و مورد نهی آیات قرآن قرار گرفته؛ متأسفانه در برخی جلسات و نشست‌های خانوادگی در مورد زندگی دیگران اظهار نظرهای نابجا صورت می‌گیرد.

امام جمعه ارومیه، غیبت را از دیگر گناهانی عنوان کرد که در جامعه وجود دارد، گفت: خداوند متعال غیبت کردن را به خوردن گوشت مرده تشبیه کرده است و باید تلاش کنیم از این معصیت دوری کنیم و مراقبت و مواظبت لازم است.

وی ادامه داد: بعد از سه روز اعتکاف و خلوت با خداوند متعال باید این روحیه را در خودمان نگه داریم و در زندگی خود جاری و از گناه معصیت دوری کنیم که گناه انسان را از چشم خداوند می‌اندازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: برخی اعمال موجب جلب نظر خداوند متعال می‌شود، از جمله آن‌ها خدمت به پدر و مادر و صدقه دادن و کمک به فقرا است و در روایت بیان شده است که کمک به فقرا در خلوت خشم الهی را از بین می‌برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha