سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ارومیه

حوزه/ آیت الله قریشی با ابراز خرسندی از حضور روحانیون در ادارات و مجموعه های تابعه شهرداری ارومیه گفت: این حُسن بزرگ و توفیق ارزشمندی است که نماز جماعت شهرداری ارومیه و بخش‌های تابعه با حضور و مشارکت روحانیون اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، آیت الله سید علی‌اکبر قریشی، امروز در اولین نشست ائمه جماعت شهرداری ارومیه که در سالن فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور روحانیون در مجموعه‌های تابعه شهرداری جهت اقامه نماز جماعت و تبلیغ دین، اظهار داشت: این حُسن بزرگ و توفیق ارزشمندی است که نماز جماعت شهرداری ارومیه و بخش‌های تابعه با حضور و مشارکت روحانیون اقامه می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهتمام مدیران و مسئولین بر مسئله نماز خصوصاً نماز اول وقت، گفت: حضور روحانیون در ادارات و مجموعه‌ها برای تبلیغ دین لازم و ضروری است و باید مدیران نسبت به اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ معارف اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

اولین نشست سالانه روحانیون و ائمه جماعات مجموعه های تابعه شهرداری ارومیه برگزار شد

توجه به نماز اول وقت جامعه را به سمت تمدن سازی حرکت می‌دهد

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد کفیلویی با تسلیت ایام وفات حضرت زینب سلام الله علیها اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و تغییرات زیادی که در بدنه شهرداری ارومیه در این دو سال اخیر اتفاق افتاد، جلسات نشست فصلی ائمه جماعت را مختل کرد و ما برنامه‌ریزی کرده بودیم تا در سلسله نشست‌ها برای ترویج نماز، معنویت و اخلاق در ادارات شهرداری برگزار شود.

وی با بیان این که باید به اخلاق فردی، اجتماعی، مسئولیتی و خانوادگی و پاسخ به شبهات در ادارات اهتمام جدی صورت گیرد، افزود: بر اساس رصدی که صورت گرفته روحانیون در ادارات به مسائل مهم جواب خصوصاً پاسخ به شبهات اهتمام جدی دارند و لازم است بیش از گذشته این امر ترویج شود و انتظار از شهردار محترم این است که مسئله تجهیز نمازخانه‌های ادارات شهرداری را در اولویت قرار بدهد.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری ارومیه اضافه کرد: احکام دین به ویژه اقامه نماز می‌تواند به جامعه سازی کمک کند و لذا وقت‌های مخصوص نماز که از سوی شارع مقدس مشخص شده است، دارای نظم است و باید این مسئله به عنوان الگوی شکل گیری زمان شناسی و اخلاق در جامعه باشد.

وی گفت: دقت و جدیت در اقامه نماز اول وقت از موضوعاتی است که شکل گیری نظم اجتماعی و نظم و انضباط اداری یکی از اصلی‌ترین برآیندها و ثمرات آن است چراکه مبنای اخلاق، قلمرو بالاتر از وظیفه است و نمازی که اخلاق را رقم می‌زند سبب وظیفه‌مندی فرد و هم وظیفه‌مندی جامعه می‌شود.

حجت الاسلام کفیلویی در ادامه به امر به معروف اشاره کرد و افزود: امر به معروف دارای سه مؤلفه قلبی، زبانی و عملی و مقدمه‌ای برای تمدن سازی و تشکیل حکومت اسلامی است و لذا در مرحله لسانی و عملی باید علما جامعه را به سمت توحید هدایت کنند و منکرات را تذکر دهند.

اولین نشست سالانه روحانیون و ائمه جماعات مجموعه های تابعه شهرداری ارومیه برگزار شد

حجت الاسلام بهنام دلریش، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید جمال فرج زاده دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری و حسین مهدیزاده شهردار ارومیه از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

لازم به ذکر است، حدود ۴۰ روحانی در مجموعه‌های مختلف شهرداری ارومیه مشغول به اقامه نماز و تبلیغ معارف اسلامی هستند.

اولین نشست سالانه روحانیون و ائمه جماعات مجموعه های تابعه شهرداری ارومیه برگزار شد

اولین نشست سالانه روحانیون و ائمه جماعات مجموعه های تابعه شهرداری ارومیه برگزار شد

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha