یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عاملی - امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: نمایندگانی که در عزل و نصب دخالت می‌کنند و وقتی بدان‌ها اعتراض می‌شود با قدرت می‌گویند؛ باید من از حقوق ملت دفاع کنم، چگونه در این اینجا وارد می‌شوند اما در جایی که کشور و ملت در سو مدیریت‌ها گرفتار هستند وارد نمی‌شوند؟.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شیعه در طول تاریخ از اسلام دفاع کرده و نگاه به شیعه و سنی بودن نکرده و در حمله عثمانی به عراق مرجع تقلید شیعه فرزند خود را به جهاد فرستاد تا از مسلمانان دفاع کند و امروز باید افرادی که با به رأس نشاندن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با این رژیم جعلی به اسلام و مسلمین خیانت می‌کنند به مسلمین و امت معرفی شوند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که خون شیعه را حلال می‌دانند چرا در مقابل اسرائیل و جنایات آن‌ها ساکت هستند و آل سعود بدون اجازه رژیم صهیونیستی آب هم نمی‌خورد و امروز این دو کشور زمینه مسافرت اتباع خود را به همدیگر فراهم کرده‌اند و باعث تأسف است که علی رغم تاکید قرآن بر ممنوعیت ورود یهود و نصاری بر کعبه، اتباع رژیم صهیونیستی در آنجا جولان می‌دهند.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: باعث تأسف است که عربستان حماس را در لیست ترور قرار داده است و شهروندان فلسطینی را در عربستان بدون محاکمه به زندان انداخته است و بعد از عادی سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اولین پیام تبریک را عربستان به این کشورها گفت و امروز هم رسانه‌ها و روزنامه‌هایشان شب و روز علیه فلسطین قلم زنی می‌کنند و آن‌ها را به دلیل مقاومت در برابر اسرائیل مذمت می‌کنند.

وی افزود: این روزها آمریکایی‌ها مدام بیان می‌کنند از تحریم‌های ایران ما به نتیجه نرسیده‌ایم، اوباما صراحتاً گفت که اگر می‌توانستم همه پیچ و مهره‌های هسته ایران را باز کنم می‌کردم و این نمی‌توانم ها برای ما افتخار است و ما این را مدیون ملت هستیم و این فضیلت‌ها در اثر مقاومت ملتی بود که در همه عرصه‌ها محرومت ها را تحمل کرد و نباید امروز این گونه وانمود شود که این فضیلت ناشی از تدبیر مسئولین است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: برای شکر این دستاوردهای ملت، باید مسئولین شبانه روز در جهت حل مشکلات تلاش کنند، هر دقیقه نمایندگان مجلس یک میلیارد هزینه بر می‌دارد باید تلاش کنند و این باعث تأسف است که برخی مسئولین برای آینده کشور و مردم برنامه‌ریزی نداشته باشند و لازم است برای کالاهای اساسی، سفره‌ها و نیازهای ضروری مردم برنامه‌ریزی شود و عیب است که بعد از این همه مقاومت سفره مردم تنگ شود.

وی ادامه داد: کشاورزان و دامداران در تأمین مایحتاج خود به مشکل برخورده است و همین امر باعث شده است که دامداران احشام خود را به قیمت ارزانی می‌فروشند و حرام است مسئولی پشت میزی بنشیند اما برای آینده ملت برنامه نداشته باشد و دولت گذشته به این مسئله مبتلا بود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل اضافه کرد: نمایندگانی که در عزل و نصب دخالت می‌کنند و وقتی بدان‌ها اعتراض می‌شود با قدرت می‌گویند؛ باید من از حقوق ملت دفاع کنم، چگونه در این اینجا وارد می‌شوند اما در جایی که کشور و ملت در سو مدیریت‌ها گرفتار هستند وارد نمی‌شوند؟.

وی تصریح کرد: اصل بزرگداشت‌ها باید برای این ملتی برگزار شود که فشارهای حداکثری تحمل و همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند، ملت ایران بسیار بزرگ و با عظمت هستند و ملتی نیستند که سر خود را برای دشمن جلو بیاورد و بگویند گردنم را بزنید.

امام جمعه اردبیل گفت: ملت با ایمان از همه ملت‌ها بالاترند و اجازه تسلط کفر را نمی‌دهد و اگر روزی طاغوت بر ملت مسلط شوند نتیجه گناهان و بی عدالتی است و اگر زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی اصلاح شود از بیرون ضربه نخواهیم خورد.

وی در پایان بیان داشت: هر مسئولی بر مسندی قرار گرفته است باید بداند در یک برهه حساس قرار داریم و هر کسی وظیفه خطیری دارد و باید برای تعالی کشور تلاش کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha