شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مرحوم ماموستا سیدصلاح الدین حسامی نمونه بارز و مبرهن یک عالم دینی بود که عمر خویش را وقف اسلام و انقلاب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در مراسم بزرگذاشت ماموستا «سیدصلاح الدین حسامی»، امام جمعه پیشین سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کسی که به عنوان عالم دینی در جامعه شناخته می‌شود باید به جز تدین و دینداری، از روحیه انقلابی گری و تعهد نیز برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: مرحوم ماموستا سیدصلاح الدین حسامی نمونه بارز و مبرهن یک عالم دینی بود که عمر خویش را وقف اسلام و انقلاب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان کرد: عالمان دین باید در مقابل افکاری که همواره در تضاد با دین و مذهب هستند از روحیه‌ای خستگی ناپذیر برخوردار باشند و اجازه ندهند که سخنان و حرکات این افراد خللی در راه و مسیری که انتخاب کرده‌اند، ایجاد نماید.

وی گفت: با این وجود برخی از جریانات ضدانقلاب و تجزیه طلب همواره روحانیون و علمایی که در مسیر اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند را آماج حملات قرار می‌دهند که نباید این سخنان و واکنش‌های منفی از سوی دشمنان باعث یاس و ناامیدی روحانی و عالم دینی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: دنیا به همه ما ثابت کرده است که به جز ذات پروردگار، همه چیز فانی و رفتنی است، باید همواره در زندگی خویش، ایمان، صداقت، عدالت و… را مدنظر داشته باشیم تا در پیشگاه خداوند منان سربلند باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهار کرد: کسانی که همواره مرگ و آخرت را به یاد دارند، از هرگونه گناهی به دور خواهند بود و همواره نسبت به رعایت حقوق دیگران تلاش دارند.

براساس این گزارش، ماموستا «سیدصلاح الدین حسامی»، امام جمعه پیشین سنندج چهارشنبه هفته گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران، بر اثر بیماری و کهولت، در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha