سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
معاون اول رئیس قوه قضائیه

حوزه/ معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: مشاهده اقدامات فرهنگی انجام شده در زندان تبریز مایه خوشحالی بوده و البته مسائل فرهنگی یکی از مسائل مهم بوده که در همه زندان‌ها به صورت عالی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول رئیس قوه قضائیه، امروز در حاشیه بازدید از زندان مرکزی تبریز، گفت: اخیراً با توجه به تفویض اختیار ریاست قوه قضائیه به معاون اول قوه مبنی بر نظارت جدی بر فعالیت‌های بنیاد تعاون، بازدید از زندان مرکزی تبریز در دستور کار قرار گرفت و از نزدیک فعالیت‌های بنیاد تعاون که برای زندانیان حاضر بررسی شد که انصافاً" کارهای بسیار خوبی تاکنون در این حوزه انجام شده است.

وی اضافه کرد: مددجویانی که در مشاغل مختلف در زندان مشغول به کار هستند، پس از بازگشت به جامعه همین حرفه را ادامه می‌دهند و این فرصتی مغتنم برای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با تاکید بر اینکه موضوع حرفه آموزی و اشتغال آموزی در کل کشور باید تقویت شود، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود برخی از افرادی که مرتکب جرم می‌شوند، به علت بیکاری بوده و با توجه به این موضوع اگر این افراد دارای شغل باشند، مرتکب جرم نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در قوه قضائیه، رسیدگی به زندانیان و خانواده‌های آنان است، یادآور شد: با توجه به آموزه‌های دینی و اسلامی، هدف از زندان رفتن باز اجتماعی کردن و بازگشت افراد به آغوش جامعه پس از مدت مقرر است و یکی از مسائل بسیار مهم در رابطه با افرادی که مدت‌های مختلف در زندان به سر می‌برند، اجرای فعالیت‌های حرفه‌ای، آموزش و اشتغال زایی است که توسط بنیاد تعاون زندان به طور مستمر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق گفت: زندان مرکزی تبریز با تلاش و پیگیری‌های ریاست کل دادگستری آذربایجان شرقی، مدیرکل زندان‌های استان و سایر عوامل عملکرد خوبی داشته است و باید این فعالیت‌ها به خوبی منعکس شود تا بتوان در زندان‌های دیگر نیز استفاده کرد.

وی افزود: مشاهده اقدامات فرهنگی انجام شده در زندان تبریز مایه خوشحالی بوده و البته مسائل فرهنگی یکی از مسائل مهم بوده که در همه زندان‌ها به صورت عالی در حال انجام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha