یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فخرالدین یوسف پور رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم

حوزه/ رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی بیش از هر چیز، نیازمند فعالیت جبهه ای، گسترده و مؤثر در زمینه جهاد تبیین هستیم.

فخرالدین یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب چندین مرتبه بر اهمیت و ضرورت توجه به مقوله جهاد تبیین تأکید کرده اند، اظهار داشت: یکی از الزامات در راستای مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن از جمله در زمینه ترویج یأس و نااُمیدی در جامعه، اهتمام همگان در این زمینه به خصوص جوانان مؤمن و انقلابی است.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما در عرصه جنگ نرم امروز که شاخصه مهم آن بهره گیری از توان و قدرت رسانه و فضای مجازی است باید به شکل تهاجمی و ترکیبی عمل کنیم، چرا که تکیه بر روش‌های قدیمی و نیز اتکای صرف به یک بُعد، برای موفقیت در این عرصه، به هیچ وجه کافی نیست.
این روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای همچنین گفت: نکته بسیار مهمی که باید حتماً مدنظر قرار دهیم این است که در این خصوص نباید به صرف تبیینِ جهاد تبیین بسنده کرد بلکه نیاز داریم که به شکل عملی در این راستا فعالیت مؤثر، قوی، گسترده و پیگیرانه داشته باشیم و اینکه در این زمینه همچنین به شکل جبهه‌ای عمل کنیم.

وی بر لزوم هم افزایی هر چه بیشتر رسانه‌های جبهه انقلابی در این راستا تأکید کرد و افزود: رسانه‌های انقلابی باید به‌جای رقابت‌های رسانه‌ای، اتحاد، هم‌افزایی، هماهنگی و عمل جبهه‌ای را وجه همت کار خویش قرار دهند، به نحوی که در نهایت خروجی فعالیت‌های آنها زمینه ساز تقویت جبهه انقلاب اسلامی و خنثی سازی فعالیت‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام باشد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر به شدت نیاز داریم که رسانه‌های ما در زمینه جهاد تبیین به شکل منظم و قرارگاهی عمل کنند به این معنا که تحت یک فرماندهی واحد و بر اساس تقسیم کار صورت گرفته، کنشگری داشته باشند و بر اساس اولویت‌های صورت گرفته رفتار کنند.

یوسف پور همچنین بر اهمیت و ضرورت اقناع افکار عمومی در این خصوص تأکید کرد و افزود: ما باید مردم و افکار عمومی را به شکل شفاف با سناریوپردازی‌های رسانه‌ای دشمن و موضوعات مختلف مرتبط با آنها آشنا کنیم، ضمن آنکه در راستای تعمیق آموزش‌های سواد رسانه‌ای در سطح جامعه گام برداریم.

وی ابراز داشت: اینکه مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر از عنوان "جهاد" و "فریضه" در این راستا استفاده کرده اند نشان می‌دهد که برای مقابله با دشمن بسنده کردن به رویه‌های جاری، مؤثر و کارآمد نیست و لذا بیش از هر چیز دیگری نیاز به اقدام و حرکت جهادی در این باره داریم که در درون خود، ایثار و از خودگذشتگی دارد و می‌بایست به ویژه در زمینه اقناع افکار عمومی، مخلصانه و خستگی ناپذیر عمل کرد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم در خاتمه گفت: اینکه رهبر فرزانه انقلاب به صراحت فرمودند که در جهاد تبیین، بار اصلی بر دوش رسانه‌ها است، نشان می‌دهد که چقدر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در این مساله نقش مهم و خطیری برعهده دارند و با شناخت درست شرایط امروز و توانایی‌های جبهه خودی و جبهه دشمن می‌بایست به گونه‌ای رفتار کنند که به یاری حق تعالی ما در عرصه جهاد تبیین، پیروز این میدان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha