دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفرعلی قهرمانی -  موسسه الحکمه

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب از ما این است که ضمن توجه به نقاط ضعف و تلاش برای رفع آن ها، قوت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به شکلی هنرمندانه و اثرگذار در رسانه ها تبیین شود.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر لزوم فهم دقیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بایسته‌های جهاد تبیین و چگونگی اهتمام در این خصوص اظهار داشت: نخستین گام در این زمینه البته همین تکاپویی است که برای تبیینِ جهاد تبیین شکل گرفته اما نباید این مباحث در حد حرف برای حرف و تحلیل برای تحلیل باقی بماند.

وی افزود: تلاش برخی افراد در این راستا البته متوقف به بحث چیستی شناسی جهاد تبیین است و حال آن که فراتر از انگشت اشاره رهبر معظم انقلاب، باید آن جایی که ایشان مورد توجه قرار داده‌اند را دید، نه این که صرفاً به دنبال تبیین و تشریح مفاهیمی چون جهاد و تبیین و ترکیب این دو با یکدیگر باشیم.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که جهاد تبیین باید روایتی از گذشته، حال و آینده باشد، گفت: در بیانات نورانی مقام معظم رهبری دقت کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که ایشان در عین بیان نقاط ضعف‌ها و آسیب‌ها، تأکید دارند که نقاط قوت و دستاوردها برای مردم تبیین شود، چرا که گفتن اینها آن هم به شکلی هنرمندانه و تأثیرگذار، مایه ایجاد و تقویت امید در دلهاست.

مدرس سواد رسانه همچنین بیان داشت: باید این واقعیت برای مردم گفته شود که هر عیب و نقصی که وجود دارد به خاطر دور شدن از فرهنگ انقلابی و ارزش‌های دینی است، ضمن آن که همان طور که رهبری عزیز نیز فرمودند حرکت انقلابی زمان مند نیست و انقلاب اسلامی، پدیده‌ای زنده و جاری و مستمر است

وی خاطرنشان کرد: باید این حقیقت را برای مردم تبیین کنیم که نتیجه انقلابی عمل کردن پیشرفت قطعی است، کما این که در برخی عرصه‌ها از جمله مباحث نظامی، علوم دانش بنیان، برخی از ساحت‌های پزشکی و … به عینه این را تجربه کرده‌ایم.

وی گفت: از سوی دیگر باید تأکید کنیم که انقلابی عمل کردن مربوط به قشر حزب اللهی نیست و آحاد ملت را در بر می‌گیرد و از سویی لازمه انقلابی عمل کردن، حرکت جهادی و اخلاص است.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم ادامه داد: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند تبلیغ رساندن حقایق به دل افراد است و نه صرفاً به گوش آنها، ضمن آن که اساساً تبیین یک گام بالاتر از تبلیغ است و لذا باید تلاش شود که مخاطب آن را فهمیده و قانع شود.

وی افزود: در این راستا باید هم نکات مثبت و هم نکات منفی به شکلی توأمان دیده شود، نه این که تنها به یک بُعد پرداخته شود.

وی بیان داشت: خواسته و مطالبه حضرت آقا از ما این است که ضمن توجه به نقاط ضعف و تلاش برای رفع آنها، قوت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به شکلی هنرمندانه و اثرگذار در رسانه‌ها تبیین شده و برای مردم گفته شود که چرا امروز دشمن انقلاب و نهادهای انقلابی را بیش از هر چیز دیگر مورد هجمه قرار داده است.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین با بیان این که لازمه تبیین، دیدن همزمان کاستی‌ها و ضعف‌ها با قوت‌هاست، گفت: یکی از الزامات موفقیت در این زمینه آن است که ما پیش از هر چیز شاخصه‌ها و مؤلفه‌های جنگ ترکیبی را به درستی بفهمیم و این که به ویژه در زمینه اقناع افکار عمومی تلاش مؤثری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بی شک اهتمام در این راستا باعث افزایش امید مردم و نسل جدید به آینده کشور می‌شود، چرا که اگر تبیین رخ دهد و مردم بدانند که ضعف‌ها از ما بوده و نه انقلاب و تفکر انقلابی، خود این مساله باعث امید می‌شود.

این مدرس عرصه سواد رسانه‌ای همچنین در خاتمه سخنان خود بیان داشت: منظور مقام معظم رهبری به عنوان امام جامعه مسلمین این است که هدف و چشم اندازی در عرصه تبیین مشخص شده و مهم‌تر این که به شکل مجاهدانه و انقلابی باید حرکت کرد و شبانه روز کار کرد تا آن ان‌شاءالله ثمرات و برکات آن را به عینه نظاره‌گر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha