یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
العمل

حوزه/ حجت الاسلام شیخ عبد الله الصالح جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین "امل" گفت: در بحرین بیش از ۵۸۶ انجمن و مؤسسه خیریه وجود دارد و علی رغم اراده جدی مردمی ، قدرت و تلاش آن برای افزایش دایره کارهای خیریه در بحرین، چالش ها و موانعی وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله الصالح، جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین "امل" در همایش بین المللی مقدماتی امور خیریه و صاحبان مؤسسات خیریه و حمایت از ایتام و مستضعفان، که به دعوت مؤسسه خیریه آبشارعاطفه ها در ایران برگزار شد، گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که کمک به ایتام و نیازمندان در داخل جمهوری اسلامی ایران و خارج از کشور به طور مستمر انجام می شود.

وی ادامه داد: امور خیریه و انسان دوستانه یکی از بزرگترین عبادات و از راه های تقرب به خداوند متعال است و می گویند خداوند متعال به ابراهیم وحی کرد که برای من خانه ای بساز و او خانه ای بنا کرد. سپس بار دوم به او وحی شد: برای من خانه ای بساز و او مسجدی ساخت، بار سوم مسجدی ساخت و خداوند به او وحی کرد: پس به گرسنگان غذا دادی و برهنگان را لباس پوشاندی؟

وی افزود: امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می فرماید: مردم بر دو دسته اند: یا برادر دینی تو هستند یا همتای شما در آفرینش. سید رسولان و خاتم النبیین محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) فرمودند: من و سرپرست یتیم مانند این دو هستیم و به دو انگشت مبارکشان اشاره کردند.

شیخ عبد الله الصالح خاطر نشان کرد: از این رو، امور خیریه یک کار عبادی بزرگ است و امور خیریه در بحرین از زمان ظهور اسلام در سرزمین پاک بحرین، از زمانی که رسول خدا صلی الله علیه و آله به سوی مردم بحرین آمدند، رواج یافت. از آن زمان بُعد دینی و انسانی این مهم ادامه یافته و تا به امروز نقش بزرگان و خیَرین همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: در بحرین بیش از ۵۸۶ انجمن و مؤسسه خیریه وجود دارد که در زمینه های مختلف به نیازمندان کمک رسانی و تلاش می کنند.

وی گفت: علی رغم اراده جدی مردمی، قدرت و تلاش آن برای افزایش دایره کارهای خیریه در بحرین، چالش ها و موانعی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کنیم، از جمله: افزایش محدودیت‌ها و دخالت ‌های دولت برضد امور خیریه و شخصیت‌های آن و حذف استعدادهای مؤثر از آن. اخیراً بیش از دو سوم نامزدهای بخش‌های امور خیریه به دلایل بی‌اهمیت که هدف آن تضعیف و سرکوب افراد است رد صلاحیت شده‌اند. به طور کلی کار خیریه و کمک به نیازمندانی که به مقام و اختیار وفادار نیستند.

وی افزود: یکی دیگر از چالشها دخالت رسمی در بسیاری از امور خیریه و گاه تحمیل جهات خاص و علیه گروه‌های خاص برای جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به کسانی که مقامات آن ها را مخالف خود می‌دانند است و یا علیه کسانی که آن را مغایر با جهت‌گیری‌های خود می‌دانند، مانند کمک به فلسطینی‌ها یا فقرایی که با کشورهایی از جمله آمریکا یا رژیم اشغالگر صهیونیستی رابطه خوبی ندارند. یا نیازمندانی که جزء تبعید شدگان هستند، که با وجود نیاز شدید آنها و خانواده‌هایشان به کمک و مساعدت، بوی مخالفت با حاکمیت از آن ها به مشام می‌ رسد. مانند شهدای انقلاب بحرین و خانواده های آنان، اسراء و بستگان آنان، تبعید شدگان به خارج از کشور، افراد سلب تابعیت شده و مانند آن ها.

شیخ عبد الله الصالح خاطر نشان کرد: برخی به دلیل مخالفتشان با رژیم حاکم ، یا به دلیل خویشاوندی با شهدا، اسراء و یا تبعید شدگان یا افراد سلب تابعیت شده و امثال اینها، از بسیاری خدمات محروم می شوند که آنها را می توان واجد آن شرایط بدانیم.

وی ادامه داد: در بحرین ممنوعیت و محرومیت عمدی وجود دارد و با همه پیشنهادها برای مخالفان، خانواده های آنها، مهاجران، آوارگان، اخراج شدگان و امثال آنها دشمنی وخصومت می شود.

وی خاطر نشان کرد: به وضوح می‌شنویم که کمک ها به داعش و تروریست‌ها در جاهای دیگر و از سوی دولت مردان و نمایندگان مجلس بحرین فقط به این دلیل است که آنها در حال جنگ هستند. چرا که رژیم با آن دولت ها و جریان ها مخالف است و یا درحال ستیز هستند مانند سوریه و یا مثلاً شیعیان عراق یا با انصارالله در یمن، یا با شیعیان افغانستان یا حزب الله لبنان و امثال اینها.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس، برای غلبه بر چنین چالش‌های موجود، به‌ویژه دخالت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در عدم رساندن کمک‌ها به کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند، بررسی و صحبت می کنیم، افزود: صرف نظر از گرایش‌های فرقه‌ای یا حتی مذهبی یا قومیتی، نیازمند بحث وگفتگوی بیشتری هستیم. کار خیریه امری است که تا زمانی که نیازمندان در هر کجا هستند باید ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    سلام وقت بخیر دختری ۱۴ ساله دچار بیماری سرطان هست ،دکترها گفتن باید بره خارج ، یون درمانی ،پرتون و کربن درمانی ولی ما هزینه درمان نداریم ،تصمیم گرفتیم همین تهران درمان معمولی انجام بدین ،هزینه هنین پرتو درمانی و شیمی درمانی هم نداریم ،خواهشمندیم به ما لطف کنین ،محبت کنین دستمون بگیرین ،نگذارین طفل بیگناه این همه زجر بکشه ،داره کم کم تعادل و کنترلش از دست میده ،داره این غده توی سرش به جشنش فشار میاره ،با دیت خالی جیکا میتونیم کنیم ،؟؟!!😭هر مدارک پزشکی عم بخواین براتون ارسال میکنم ،