شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ جلسه جمع‌بندی سفر آیت الله اعرافی به سمنان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: ما در کنار اقیانوس مواجی به نام قم قرار داریم؛ قمی که بعد از طلوع خورشید اسلام یک روز از درخشش معنوی و منزلت و جایگاه رفیع جدا نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ظهر امروز در آئین افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی (منطقه ۱) قم و همچنین ۱۹ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی در این شهر گفت: ماه رجب هم بسیار پر درخشش است و هم پلکانی می‌باشد که ما را به شهرالله می‌رساند؛ همه مناسبت‌های این ماه شریف را گرامی می‌داریم.

وی افزود: قم را همچنان باید شناخت؛ باید تاریخ دیرپا و کهن این شهر را شناخت و به دیگران معرفی کرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ما در کنار اقیانوسی مواجی به نام قم قرار داریم؛ قمی که بعد از طلوع خورشید اسلام یک روز از درخشش معنوی و منزلت و جایگاه رفیع جدا نشد.

وی گفت: از آن زمان که خاندان اشعری و محدثان نامی به این منطقه آمدند پدیده شگفت انگیزی رقم خورد؛ بخش زیادی از این عالمان دینی مهاجران به این شهر بوده اند و این نشان از ظرفیت بالای آن در تربیت چنین فقها، متکلمین، راویان و مفسرینی است که نامشان همواره در تاریخ می‌درخشد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: تاریخ قم به افراد ساکن در آن هویت و اصالت می بخشد؛ تاریخی که روی همه شعاع ایران و در بعد وسیع‌تر روی جهان تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به محوریت قم در جهان اسلام افزود: محوریت این شهر در جهان کنونی اسلام رسالت مسئولین آن را سنگین‌تر می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: شهرسازی و معماری عنصری مهم در تربیت فرزندان ما و فرهنگ خانوادگی و اجتماعی است؛ باید معماری و شهرسازی ما مدرن اما دارای ریشه در تاریخ و فرهنگ اسلامی باشد تا الهام بخش معنویت دینی برای آحاد جامعه گردد.

وی با اشاره به یکصدمین سالگشت بازتأسیس و احیای حوزه علمیه قم در سال ۱۴۰۱ گفت: امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی استان قم تعاملات لازم برای برگزاری همایش مربوط به این رویداد بزرگ را به عمل آورند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: متأسفانه مدیریت شهری به صورت پراکنده صورت می‌گیرد و این یک کاستی در شهرهای مختلف کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha