دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/دبیر ستاد امور به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی وضعیت عفاف و حجاب در عرصه بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: بدحجابی مصداق بی‌قانونی است

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز نشستی با حضور معاون درمان علوم پزشکی، حجت الاسلام داستار مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان و حجت الاسلام پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با موضوع بررسی وضعیت عفاف و حجاب در عرصه بهداشت، درمان و علوم پزشکی استان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام پیش قدم ضمن تشکر از کادر درمان برای بیش از دو سال مبارزه با کووید ۱۹، گفت: در نگاه شریعت و کلام مقام معظم رهبری، در این شرایط بسیار سخت کرونایی که کشور به آن دچار شده، تلاش کادر درمان نوعی جهاد فی سبیل الله می‌باشد.

وی گفت: ویروسی که در ابتدای امر باعث رعب و وحشت همگان گردید، با تلاش‌های بی وقفه کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با این ویروس بی رحم ماندند و ثمره این از خود گذشتی و مبارزه، شهادت تعدادی از پزشکان و پرسنل خدوم دانشگاه علوم پزشکی شده که نهایت افتخار و سعادتی است که یک انسان در حیات دنیوی می‌تواند به آن دست پیدا کند.

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: لبخند رضایت بهبود یافتگان از این بیماری برای پرسنل درمان که با دعای خیر همراه بوده و خواهد بود، لذت بخش ترین خاطرات را در کنار آن لحظات پر التهاب و دردناک، به همراه داشت و اجر و مزد آنها در نزد حضرت حق تعالی محفوظ خواهد بود. لذا به نوبه خود از همه زحمت‌کشان در این عرصه، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

دبیر ستاد امر به معروف استان، پایبندی به قانون را شرط پیشرفت جوامع دانست و افزود: همان طور که در اقتصاد، قانون حاکم، سبب پیشرفت می‌شود، در سیاست و همه بخش‌های زندگی اجتماعی و فردی هم قانون باعث پیشرفت و تعالی بشر خواهد شد.

وی در حوزه فرهنگی هم قانون را فصل‌الخطاب دانست و افزود: همه باید در اجرای قوانین فرهنگی پیش‌قدم باشیم، که از قوانین فرهنگی کشور می‌توان موضوع حجاب و عفاف را ملتزم شد که حقیقتاً رکن اصلی تحکیم بنیان خانواده است.

پیش قدم خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه‌های سلامت یک سازمان آن هم در جمهوری اسلامی، میزان تقید آنها به مبانی اعتقادی انقلاب از جمله اصولی چون حجاب است.

این مسئول فرهنگی، رعایت پوشش اسلامی را قانون دانست و همه را به رعایت این تکلیف الهی توصیه کرد و گفت: متأسفانه برخی دانشجویان و کارکنان با لباس بدن نما، مانتوهای جلو باز، آرایش‌های آن‌چنانی و… در محیط دانشگاه و بیمارستان‌ها حضور می‌یابند و گاهی شاهدیم مراجعه کنندگان و بیماران در خصوص این موضوع معترض می‌باشند و متأسفانه روز به روز این وضعیت بغرنج‌تر می‌شود.

پیش قدم در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: خداوند احکام را متناسب با توان انسان‌ها ابلاغ کرده است، چرا که به مقتضای توان جسمی، ما مکلف به تکالیف الهی هستیم، لذا در اقامه نماز تکلیف فرد سالم نماز ایستاده خواندن است و برای کسی که توان جسمی او ضعیف است نشسته، اما این تکلیف حتی در شرایط خوابیده باید نماز اقامه گردد.

وی با این نگاه احکام الهی را دارای زیبایی ویژه‌ای برشمرد که برای افراد لذت بخش است و موضوع پوشش هم همین گونه است و گفت: قانون برای مراکز دولتی بر طبق مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظایفی را تبیین نموده که قریب به ۳۰ دستگاه ملزم به اجرا و فرهنگ سازی آن هستند بر طبق این قانون، همه دستگاه‌ها ملزم بر رعایت این قانون در محیط اداری هستند که امیدواریم این موضوع مورد توجه مدیران ادارات قرار گیرد.

وی، بدحجابی را مصداق بی قانونی دانست و گفت: شخص بد حجاب خارج از جنبه دینی و الهی موضوع، قانون مملکت خود را رعایت نکرده که این خود باعث ترویج بی قانونی در کشور می‌شود.

خبرنگار / سینا امیرپور

انتهای خبر / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha