دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1009842
۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کتاب «درآمدی بر میسیولوژی و فرهنگ با الگوسازی برای تبلیغ نوین اسلامی»

حوزه/ کتاب «درآمدی بر میسیولوژی و فرهنگ با الگوسازی برای تبلیغ نوین اسلامی» در ۳۱۵ صفحه به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب درآمدی بر میسیولوژی و فرهنگ با الگوسازی برای تبلیغ نوین اسلامی به همت محققین حوزوی حجج اسلام حسین اسماعیل درجانی و مجتبی مزروعی سبدانی به چاپ دوم رسید.

این کتاب که درباره بحث و رفتار مسیحیت تبشیری است و به عملکرد مسیحیت تبشیری در جامعه اسلامی می‌پردازد که این مسیحیان با چه رفتاری و با چه دیدگاهی وارد تبلیغ می‌شوند.

مسیحیت تبشیری در سه حوزه کار می‌کند؛ اول الهیات تبشیری که این الهیات متفاوت با باور مسیحیان است و بر اساس جوامع مختلف تغییر می‌کند؛ دوم انسان شناسی که اینها با شناخت از جوامع و ضعف‌های افراد آسیب دیده یا مشکلات مردم و فرهنگ جوامع مختلف یعنی جامعه از جهت روانشناسی و جامعه شناسی بازنگری می‌کند و وارد تبلیغ می‌شوند و سوم تأسیس کلیسا که در اینجا از کلیسای خانگی استفاده می‌کند که در جامعه قابل مشاهده نیست.

برای مقابله با تبشیر باید چند کار انجام داد؛ اول حمایت از کسانی که در جامعه دچار بحرانی هستند مثل معتادان و باید جامعه این بحران دیده‌ها را حمایت کند تا اینکه سببی نشود که مسیحیت تبشیری آنها را جذب کند و دوم آگاهی مردم نسبت به شناخت مسیحیت تبشیری و اشکالاتی که بر آنها در روایات و قرآن بیان شده است که در مقابل با آنها فرد دارای آگاهی باشد. لکن بحران هویت امروز در جامعه بسیار قابل ملاحظه است همانطور که در چند سخنرانی قبل مقام معظم رهبری به این بحث بحران هویت اشاره فرمودند.

اما در پایان کتاب بحث از تبلیغ تشیع در هدایت انسان‌ها آمده است که تبلیغ در سنت تشیع فقط منبر نبوده است و یک روحانی در همه عرصه‌های زندگی مردم با آنها همراه بوده است و حتی دعاوی اولیه در جامعه توسط او حل می‌شد و باید امروز مبلغین شیعی همین رفتار را انجام دهند.

این کتاب به همت معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در ۳۱۵ صفحه به چاپ دوم رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha