شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید محمد صادق موسوی نسب

حوزه/ حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به لزوم ارزیابی کتب درسی آموزش و پرورش از نگاه دینی و از جانب حوزه، گفت: پیشنهاد می‌شود مرکزی جهت بررسی این کتب و با رویکرد تربیت اسلامی راه اندازی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمد صادق موسوی نسب استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پانزدهمین نشست دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه که با حضور اعضای کمیته علوم تربیتی جهت بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام در این عرصه برگزار شد، گفت: برخی امور پروژه‌های بسیار بزرگی هستند و کار یک نفر یا یک گروه معمول نیستند؛ تألیف و تدوین مدل تربیت اسلامی یکی از این کارهاست.

وی افزود: در مرحله اول باید به روش شناسی در زمینه اسلامی سازی علوم تربیتی پرداخته شود؛ باید دید چه روشی می‌تواند نتایج بهتری در این زمینه به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی نسب خاطرنشان کرد: اینگونه امور فردی نیستند و می‌بایست از ظرفیت نخبگان حوزه در این مورد استفاده شود.

وی تدوین موسوعه در زمینه تربیت را از رسالت‌های مهم حوزه در عصر حاضر دانست و گفت: این کار تاکنون اجرایی نشده و یکی از نیازهای جدی ماست.

استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: آغاز چنین امور مبنایی می‌تواند در ردیف اولویت‌های معاونت پژوهش حوزه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم ارزیابی کتب درسی آموزش و پرورش از نگاه دینی و از جانب حوزه افزود: پیشنهاد می‌شود مرکزی جهت بررسی این کتب و با رویکرد تربیت اسلامی راه اندازی گردد.

حجت الاسلام موسوی نسب بیان داشت: آسیب شناسی پیشرفت تحصیلی طلاب می‌تواند از اولویت‌های پژوهشی سال آینده حوزه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha