چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نمایندگان سمّانیه در همایش گفتگو میان ادیانی ساحل عاج

حوزه/ در میان مدعوین همایش بین المللی گفتمان میان ادیانی که در کشور ساحل عاج در حال برگزاری میباشد، تصاویری از چهره های مطرح طریقت سمّانیه به چشم میخورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حضور مشایخ و کبار تصوف در آفریقا، در همایش ببین المللی گفت‌وگوی میان ادیانی که در پایتخت کشور ساحل عاج در حال برگزاری می‌باشد بسیار محسوس است.

در میان تصاویر منتشر شده توسط عکاسان و خبرنگاران حاضر در محل همایش، تصاویری از حضور مشایخ شاخه سمّانیه که از انشعابات تصوف در کشور مراکش و بخش‌هایی از تونس می‌باشد به چشم می‌خورد.

لازم به ذکر است، تصوف در آفریقا به خصوص شمال این قاره از ابتدا مروج و مبلّغ عقیده مهدویت بودند اما به مرور فرهنگ مهدویت که در ابتدا توسط فاطمیان مصر به صوفیان آفریقا رسیده بود تحلیل رفت و موجب ظهور بسیاری از مدعیان مهدویت در کشورهایی همچون سودان، سومالی، سودان، نیجریه و کامرون شد.

نکته قابل تأمل اینکه این فرقه در عصر حاضر چندان پیروانی در سطح قاره آفریقا ندارد و جمعیت آنها حتی در سطح جهانی بسیار کاهش یافته و بازماندگان این فرقه در قالب جوامع بسیار کوچک در بخش‌های از تونس و مراکش زیست می‌کنند.

 حضور  نمایندگان سمّانیه در همایش گفت‌وگو میان ادیانی ساحل عاج + تصاویر

 حضور  نمایندگان سمّانیه در همایش گفت‌وگو میان ادیانی ساحل عاج + تصاویر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha