شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یمن

حوزه/ وزارت بهداشت یمن امروز در صنعا پایتخت این کشور نشست گسترده‌ای را با سازمان‌های بین المللی و خارجی فعال در صنعا برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، وزارت بهداشت یمن امروز در صنعا پایتخت این کشور نشست گسترده‌ای را با سازمان‌های بین المللی و خارجی فعال در صنعا برگزار کرد و آنان را از وضعیت خطرناک بخش پزشکی یمن در نتیجه توقیف کشتی‌های سوخت از سوی ائتلاف متجاوز سعودی مطلع کرد.

طه المتوکل وزیر بهداشت یمن در این نشست گفت: بخش بهداشت به دلیل استمرار ائتلاف متجاوز سعودی در توقیف کشتی‌های سوخت، وارد وضعیت بحرانی شده است.

وی تأکید کرد: اگر سازمان‌های بین المللی فعال در یمن در حل وضعیت انسانی یمن جدّی هستند، باید به فکر تشکیل یک کار گروه متحد باشند تا به ائتلاف متجاوز فشار بیاورد و نیازهای سوختی بخش پزشکی را وارد کند.

وزیر بهداشت یمن اشاره کرد: بخش بهداشت برای راه اندازی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، کارخانه‌های اکسیژن و داروسازی به ۶ میلیون لیتر گازوئیل در ماه نیاز دارد.

المتوکل بار دیگر به هدف قرار ندادن بخش بهداشت و تضمین رساندن کمک‌های سوختی دعوت کرد و گفت: ائتلاف متجاوز سعودی و سازمان ملل متحد که در برابر این جنایت ضد بشری یعنی توقیف کشتی‌های سوخت، سکوت کرده، مسئول این جنایت هستند؛ چراکه در نتیجه این اقدام، جان هزاران یمنی در معرض خطر است.

شایان ذکر است که عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ ائتلافی را با مشارکت کشورهای عربی و آمریکا برای جنگ علیه یمن تشکیل داده است و در پی این تجاوز هفت ساله، هزاران نفر از یمنی‌ها قربانی شده و بسیاری در شرایط بسیار سخت غذایی، روانی و بهداشتی به سر می‌بردند و با محاصره همه جانبه رو به رو هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha