پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تبریز

حوزه/ قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) گفت: بنیان خانواده در دنیای امروز متزلزل شده است؛ ما اگر می‌خواهیم فرهنگ و اندیشه درستی را به نسل نو منتقل کنیم نیازمند خانواده مستحکم و با فضیلت و فضیلت پرور هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)، در پیام تصویری که در آیین اختتامیه اجلاس سراسری نماز دانش آموزی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات ماندگار دستگاه‌های تعلیم و تربیت کشور، مجاهدت در برگزاری اجلاس سراسری نماز با مشارکت فعال دانش آموزان، مربیان امور تربیتی، معلمان و دست‌اندرکاران و مدیران آموزش و پرورش است. این اقدام نقش تقویتی شگفت انگیزی در پرورش فکر و روحیه دینی نسل نو دارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز اظهار کرد: مسأله پیوند مسجد، خانه و مدرسه ارتباط وسیعی با تمدن سازی، آینده سازی و ایجاد ساز و کارهای نو در مناسبات فرهنگی و اجتماعی دارند. کشور ما از دیرباز با تهاجم فرهنگی مواجه است؛ سدی که در مقابل این تهاجم می‌تواند ایستادگی کند، پیوند معنوی خانه، مدرسه و مسجد است.

وی ادامه داد: باید هر مدرسه‌ای دربی به سمت یک مسجد داشته باشد و هر مسجدی هم چند مدرسه را در بر بگیرد. عالمان دین، طلاب حوزه‌های علمیه با تسلط بر روان شناسی کودک و نوجوان و موازین تعلیم و تربیت اسلامی باید وارد مدارس شوند و با نسل نو ارتباط دوجانبه برقرار کنند.

زرهانی با اشاره به پشتوانه مدارس تاکید کرد: امروزه محکم‌ترین پشتوانه مدارس کشور حوزه‌های علمیه هستند؛ هرگاه ما این پیوند را تقویت کنیم، توانسته‌ایم تهاجم فرهنگی را بهتر مهار کنیم و در جهت شناخت و پرورش استعدادهای نسل نو برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: خانواده نقش بسیار ارزشمندی در تحکیم مناسبات فردی و اجتماعی، پرورش استعدادها و هدایت نسل‌های آینده دارد. بنیان خانواده در دنیای امروز متزلزل شده است؛ ما اگر می‌خواهیم فرهنگ و اندیشه درستی را به نسل نو منتقل کنیم نیازمند خانواده مستحکم و با فضیلت و فضیلت پرور هستیم.

وی گفت: کار بزرگی که آموزش و پرورش در دهه گذشته انجام داده و همچنان باید استقرار پیدا کند؛ تمرکز بر روی طرح جامع است که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه توضیح داد: اجرای این طرح مستلزم یک سرمایه گذاری جدید، برنامه‌ریزی مناسب، فراهم کردن زمینه‌ها و آرایش نیروی انسانی است که اگر درست انجام بگیرد ما می‌توانیم یک خاطر جمعی پیدا کنیم بر دو موضوع: ۱- هرکس از آموزش و پرورش فارغ‌التحصیل می‌شود و راهی جامعه یا دانشگاه می‌شود نماز خواندن را به درستی بلد است و این عارضه‌ای است که امروزه با آن مواجه هستیم که تعدادی نوجوانان، جوانان ما آداب درست خواندن نماز را یاد نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: دستاوردی که توقع داریم از این اتفاق حاصل شود آشنا کردن نسل نو با فلسفه نماز است؛ اگر روزی و روزگاری دستگاه تعلیم و تربیت بتواند این مشکل را حل کند در آینده هرکس خودش مسئول خودش است. سال ۱۴۰۱ سالی است بسیار مهم و مدارس‌ها باز خواهند شد و حدود ۱۷ هزار روحانی، معلمان و فرهنگیان واجد شرایط نماز را در مدارس اقامه خواهند کرد.

زرهانی در پایان گفت: نماز را باید با لوازم آن تعلیم داد و برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی بسیار مهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha