دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علامہ عارف واحدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عارف واحدی گفت: قدرت‌های جهانی امپریالیستی دائماً در حال توطئه علیه جهان اسلام هستند، مسلمانان باید در برابر این توطئه‌های خطرناک هوشیار باشند و این تنها از طریق اتحاد متقابل امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت جامعة الرضا روستای گکرای پاکستان سمیناری با عنوان «علی علیه السلام مرکز اتحاد» برگزار شد که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین شبیر میثمی، حجت الاسلام والمسلمین امیرحسین جعفری، پیر سعید نقشبندی، مولانا قاضی ادریس و دیگران سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی، نایب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در این سمینار گفت: قدرت‌های جهانی امپریالیست دائماً در حال توطئه علیه جهان اسلام هستند، مسلمانان باید در برابر این توطئه‌های خطرناک هوشیار باشند و این تنها از طریق اتحاد متقابل امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: نیروهای ضد اسلامی و ضد میهنی به ویژه گروه‌ها و عناصر فرقه گرا در واقع در صدد تضعیف پاکستان هستند و مسلمانان با استفاده از تعالیم حضرت علی (ع) و سیره طیبه آن حضرت می‌توانند آن توطئه‌ها را خنثی کنند و ضروری است نهج‌البلاغه را مطالعه کنند، در زمان امام علیه السلام این توطئه‌ها به اوج خود رسیده بود در آن زمان مولای متقیان فواید اتحاد و خطرات تفرقه را به مسلمانان بیان می‌کرد و مدام می‌گفت که همه شما خدای واحد، یک پیامبر و یک کتاب دارید پس چرا بین خود تفرقه می‌اندازید آیا این اطاعت از فرمان خداست؟

وی ضمن تبیین ابعاد مختلف سیره امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام اظهار داشت: ملتی که اسوه‌های بزرگی چون حضرت محمد مصطفی (ص) و علی(ع) را دارد باید بر همه دنیا حکومت کند اما شاید بدبختی ماست که نتوانستیم در اندیشه و عمل از این بزرگان پیروی کنیم و گرنه جامعه اسلامی امروز تحصیل کرده ترین و پیشرفته‌ترین جامعه می‌بود. و در عرصه سیاسی و اقتصادی به جای بردگی با عزت و استقلال بر دشمنان خود غلبه می‌کردند و محتاج به آنان نبودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha