یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برای نخستین‌بار یک زن مسلمان کاندیدای مجلس سنای آمریکا می‌شود

حوزه/ اگر زینب محمد در انتخابات پیروز شود، اولین زن مسلمان و جوان‌ترین سناتور این ایالت خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هنگامی که زینب محمد به‌منظور پیگیری یکی از مشکلات منطقه خود به بازدید از مجلس قانون‌گذاری ایالت مینه‌سوتا در سنت‌پل می‌رود، متوجه مطلبی بسیار ناراحت‌کننده می‌شود و تصمیم به ورود به این عرصه می‌گیرد. او هدف خود از نامزدی در انتخابات مجلس سنا را چنین تشریح می‌کند: آنچه مرا برای ورود به این عرصه ترغیب کرد این بود که هنگام مراجعه به مجلس سنا، هیچ‌کس مرا در آن مکان تحویل نگرفت و من هیچ کسی را که شبیه من باشد در آنجا برای گفت‌وگو پیدا نکردم.

این مهاجر ۲۴ ساله سومالیایی برای نمایندگی از ناحیه ۶۳ در مجلس سنای ایالت مینه‌سوتا نامزد می‌شود. وی می‌گوید: در دو سال گذشته من در سطح ایالتی از مسائلی در زمینه اصلاح عدالت کیفری، امنیت عمومی، مسکن و موارد دیگر دفاع کرده‌ام.

این زن مسلمان از زمان راه‌اندازی کمپین انتخاباتی‌اش، مورد حمایت افراد مختلفی قرار گرفته است. یکی از حامیان او ایلهان عمر، نماینده مجلس نمایندگان است. وی در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان اولین آمریکایی سومالیایی به مجلس نمایندگان ایالات متحده راه یافت و در این زمینه تاریخ‌ساز شد.

یکی دیگر از حامیان زینب محمد، اندرو جانسون، عضو شورای شهر مینیاپولیس است. جانسون در انتخابات سال ۲۰۱۳ به‌عنوان مدیر کمپین انتخاباتی ایلهان عمر مشغول به فعالیت بود و بعداً به‌عنوان اولین دستیار ارشد وی در زمینه سیاست‌گذاری انتخاب شد. جانسون معتقد است زینب او را به یاد ایلهان می‌اندازد. وی در این زمینه خاطرنشان می‌گوید: من در زینب همان ویژگی‌هایی را می‌بینم که در ایلهان دیدم. او کسی است که مسائل را به‌خوبی درک می‌کند و استعداد ذاتی برای ایجاد ائتلاف و رهبری دارد.

زینب محمد وعده داده برای رسیدگی به مسائل مربوط به حقوق کار، عدالت اقتصادی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، مسکن و عدالت زیست‌محیطی نامزد خواهد شد. او مراقبت‌های بهداشتی را یکی از حیاتی‌ترین موضوعات برای مردم منطقه خود می‌داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha