یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دستگیری

در پی ورود یک خودرو به کوچه‌ای یک‌طرفه و مسدود کردن مسیر برای عبور سایر خودروها و درخواست یک روحانی مبنی بر باز کردن مسیر تردد توسط خودرو متخلف، راننده خودرو اقدام به ضرب و شتم شدید فرد روحانی و همسرش می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، محمد قاسمی، دادستان قزوین در خصوص جزئیات وقوع حادثه ضرب و شتم یک روحانی و همسرش در قزوین، گفت: در پی ورود یک خودرو به کوچه‌ای یک‌طرفه و مسدود نمودن مسیر برای عبور سایر خودروها و درخواست، یک روحانی به همراه خانواده‌اش مبنی بر باز کردن مسیر تردد توسط خودرو متخلف، راننده این خودرو پیاده شده و در ابتدا اقدام به فحاشی به روحانی و توهین به ارکان نظام می‌کند.

وی افزود: در ادامه این حادثه، فرد متخلف اقدام به ضرب و شتم شدید فرد روحانی می‌کند که روحانی از چندین ناحیه دچار مصدومیت شده و فرد ضارب سپس همسر فرد روحانی را نیز مورد ضرب و جرح قرار می‌دهد.

دادستان قزوین بیان کرد: با وقوع این درگیری افراد حاضر در محل با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و عوامل انتظامی سریعاً در محل حاضر و فرد ضارب دستگیر شده و دستورات قضائی لازم نیز توسط قاضی کشیک صادر می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس بازبینی فیلم دوربین‌های مشرف به محل وقوع حادثه، تخلف متهم موصوف مشهود و استفاده از سلاح سرد و ضرب و شتم عمدی فرد روحانی و همسرش نیز به وضوح نمایان است.

دستگیری ضارب

این مقام قضائی تصریح کرد: بر اساس گزارش مرجع انتظامی، مشاهدات شاهدین، تصاویر دوربین‌های موجود، برای فرد متخلف به اتهام توهین به ارکان نظام، توهین به بانوان در معابر عمومی، تهدید با چاقو، توهین و تهدید نسبت به اشخاص حقیقی و ضرب و جرح عمدی؛ پرونده قضائی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و متهم پرونده با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: نظم و امنیت عمومی خط قرمز دستگاه قضائی است و بدون‌شک برخورد بدون اغماض و بازدارنده در انتظار متخلفان و مخلان نظم عمومی است.

جزئیات کامل ضرب و شتم یک روحانی و همسرش در قزوین | دستگیری ضارب | درخواست مدیر حوزه از رئیس کل دادگستری

درخواست مدیر حوزه علمیه قزوین از رئیس کل دادگستری

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، شب گذشته در حاشیه نماز مغرب و عشا ء در مسجد ولایت قزوین در دیدار با رئیس کل دادگستری استان، ضمن اظهار تأسف از ضرب و شتم یک روحانی در خیابان‌های قزوین خواستار رسیدگی ویژه به این پرونده شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در امور خیر و حضور در صحنه‌های فداکاری و ایثار اعم از سیل و زلزله و دفاع از سلامت جامعه پیشگام بوده و تمام تلاش خود را در جهت رعایت اخلاق و ادب اجتماعی بسته و می‌بندد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: عزیزان روحانی در امور دینی و مذهبی همواره نقش هدایتگری جامعه را داشته و امروز نیز با پیشگامی در امر جهاد تبیین تلاش می‌کنند منویات مقام معظم رهبری در جامعه به خوبی پیاده شود.

وی اظهار کرد: مشکلات فردی گاهی موجب می‌شود برخی افراد ناراحتی خود را بر سر یک روحانی تخلیه کنند با این اطمینان که از ناحیه روحانیت به او گزندی نمی‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا از رئیس کل دادگستری استان قزوین خواست با برخورد مناسب با این فرد خاطی، اجازه اهانت‌های مشابه را از این افراد سلب کنند.

انتهای پیام ۳/‏۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آرش IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    13 1
    این شخص واقعا ... بوده که علاوه بر روحانی متاسفانه همسر روحانی را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده است و این نشان از بدذاتی این شخص دارد.
  • نوکرالحسین IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 1
    خدا لعنتش کنه
  • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 1
    متاسفم برای این فرد هتاک و بی رحم
  • مجتبی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 1
    آدم بی ناموس دست درازی میکنه به ناموس دیگری
  • نازنین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 1
    باید ادب بشه تا حساب کار دستش بیاد مگه مملکت بی قانونه، که ی انسان وحشی به یک روحانی و همسرش توهین کنه و مورد ضرب وشتم قرارمون بده. خداوند لعنتش کنه
  • رضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 1
    باید برای روحانیت ستیزی در سطح جامعه فکری کرد من باره دیده ام روحانیون در جامعه با احساس ناراحتی حضور پیدا میکنند
    • طلبه IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 0
      چنین مطلبی از نظر بنده به هیچ وجه صحیح نیست. همیشه عده ای تعرض به حقوق دیگران میکنند. این مورد نیز از این دسته است. فرد مهاجم، قلدری کرده خب دیده به به یک روحانی هم وجود داره بزار همه رو سر او خالی کنم. متاسفانه شاهد سوغات ماهواره و ترویج فرهنگ خشونت و جنگل در جامعه هستیم و این سوغات آورده افراد لاابالی است
    • حسینی DE ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 3
      نه جناب طلبه دست آورد ماهواره نیست، نتیجه عملکرد خودتون رو دارید می بینید یک زمان روحانیت پناهگاه مردم بود، می گفت دخانیات حرام، حتی در دربار شاه قلیانها شکسته می شد، الان کسی براتون تره خرد نمیکنه
    • طلبه IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      2 0
      با این عینکی که جناب حسینی زده امام زمان علیه السلام هم تشریف بیاورند همان میشود که سر حسین بن علی علیه السلام آوردند. اگر مقصود ایشان کاستی های جمهوری اسلامی است که باید گفت به دلیل بیشتر بودن تعداد غیر روحانی ها در بدنه حکومت، تقصیر آنان بیشتر است همچنان که در پیشرفتها نیز چنین است و اگر مقصود ایشان مدیریت دینی است که باید عرض کنم ریشه های این ناکارآمدی را باید در سیاست ها جستجو کرد زیرا دین در عرصه سیاستی که علیه اش با غیر روحانی های بعضا جانماز آبکش است. در آخر هم عرض کنم مردم برای روحانی تره خورد میکنن به شرطها و شروطها که معلوم میشود جناب حسینی تا حالا از این آخوندها ندیده است. راستی یادم رفت از ایشان سوال کنم آیا در عراق و سوریه و مصر هم روحانیون (شیعه و سنی) نتیجه یک روز حکومت داری کردنشون رو دارن میبینند؟ نه داداش اگر 40 سال شبانه روز صد و خورده ای شبکه 24 ساعته علیه هر قشر و صنفی اذهان را مشوش میکرد، الان اثری از آن قشر و صنف نبود. الحمد لله الذی قال العزه لله و لرسوله و للمومنین
    • سید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      عشق و حال وزرا و آقازاده های مسئولین می کنند، فحش و ناسزا را بایستی طلبه ها بخورند. مشکل از اسلام عزیز در حکومت داری نیست بلکه حاکمان ابله و نابخردی است که حکومت را به اسم اسلام به دست گرفتند و باعث فقر و فلاکت و بدبختی مردم شدند و این نتایج از آثار و برکات بر روی زندگی مردم که با فحاشی و عصبانیت شان بر روی زن و ناموس طلبه دست بلند می کنند و این آثار و پیامدها رفته رفته در جامعه پر رنگ تر از گذشته دارد خودش را نشان می دهد خود مسئولین حوزه سه تا چهارتا بادیگارد دارند از اوضاع و احوال جامعه بی خبر فقط و فقط حرف..‌.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 0
    با سلام و احترام بر برادر عزیز و خوبمان که با عنوان شریف طلبه ، از فضای مجازی بحق ابراز نا راحتی کرده اند ، بحضور مبارکشان عرض می کنم همانطوری که استحضار دارید هر جا که خالی از حضور علماء بزرگوار باشد ، قطعاََ آنجا جولانگاه و شیطان و جاهلیت خواهد بود ، پس حضور اندیشمندان عزیز در فضای مجازی نیز از ضروریات است تا با ارشاد و هدایت افراد آن را به را درست رهنمون شوند . ورود اندر فضاهای مجازی __برای عالم است لازم نه بازی __بیا ارشاد مردم را هدف گیر __ خودت را همچو درّی در صدف گیر __به انجامش رسان امر رسالت __هدایت کن کسانی با دلالت __ به هر جائی اگر عالم نباشد __در آنجا شخص ابلیس بذر پاشد __بدان بذر نفاق و جهل و پستی __ شریفان را کند ساقط ز هستی __ البته بخاطر داریم که : شتر در بین ما نک ایستاده __کنیم باز دست حب خویش ساده __شویم با هم سوار این شتر ما __ کشیم پس ، از نزاع لفظ خویش پا __دهیم درس محبت یکدگر را __کنیم از دشمنان پر خون ، جگر را __ چرا که دین ما کلّاََ بود حبّ__تمام پیروانش صاحب لبّ __چون اهل عقل و ایمان و دل و دین __ به دل از هم نگیرند هیچگه کین __بیا با ما سوار این شتر شو __مکن هرگز عزیزم این شتر هو__ مشو راضی کم آرد یک زمان جو __برای رفع این حاجت بسر دو __ ان شاءالله موفق و مؤید باشید ، با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی
    • محمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      برادر من روحانیت هر چه هم تو جامعه حضور داشته باشه باید قوانین جمهوری اسلامی برای مجرمین اینقدر سختگیرانه باشه که واقعا بازدارندگی داشته باشه و سایرین جرئت انجامش رو نداشته باشن ولی متاسفانه اینطور نیست یعنی باید و نباید های اسلام تو جامعه با قانون شدن پشتوانه پیدا کنن تا در اجتماع هم افراد بفهمن اگر تخطی کردن مجزات دارن جدای از اینکه بصورت فردی و اعتقادی خودشون رو باید موظف به مراعات اونها بدونن.
  • گندم IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    والا از رسیدگی به ضرب و شتم روحانی جوان و همسرش بخاطر تذکر برای حفظ حجاب هم خبری نیست منتظریم بفهمیم چه شد ضارب که سر و صورت زن جوان و همسر روحانیش رو تو یکی از فروشگاه ههای زنجیره ای کرج خورد کرده بود با قرار وثیقه آزاد شد
  • طلبه IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    باسلام حوزۀ علمیه چه برنامه ای برای حمایت از روحانیون در این زمینه ها دارد؟ آیا اصلا فکری برای حمایت از طلاب آمر به معروف و ناهی از منکر که بعضا با نقشۀ دشمن مورد اهانت و هجمه قرار می گیرند ، کرده اند؟
  • فردین IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    فرد ضارب به اشد مجازات برسه لطفا
  • جلیل کرمانشاهی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    حالا موردی پیش آمده حق ندارید بگید مردم از روحانیت روی گردان شده و حرفهای چرت و پرت دیگر. اتفاقا بهترین مردم را داریم موارد عزت و احترام به روحانیت در میان جامعه هزار برابره. برخورد عادلانه با این حیوان انسان نما خواست هر انسان یا شعوره
  • حامد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    خطاب به اون عزیزی که نوشته مردم تره هم خرد نمی کنن می گم مردم باشعورتر از اونی هستن که شما توهم کردی خوب و بد رو می شناسن طبیعتا به روحانی باصفا و مومن و متدین و حامی مظلومین و مستضعفینه احترام می گذارن .....
  • حامد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    یک عده به اسم مذاکره و جلب رضایت کدخدا و صاحبشون وضعیت زندگی مردم را جهنم کردن این طلبه های مظلوم باید تقاص پس بدن
  • م IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روحانیت باید در دو تا جا باشند مساجد مدارس .. اما همه جا هستند الا این دوتا جا سیاست .پست مقام منصب
  • سعید IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    وقتی مدیریت و نظارت الهی نیست؛ مظلوم لگدمال میشود.
  • محمد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    یه نکته ای که علاوه بر قوه قضائیه حوزه علمیه باید مطالبه گر اون باشه اینه که قوه قضائیه علاوه بر حکم عمومی که صادر میکنه باید برای حمله عمدی به روحانیت و زیر سوال بردن شان روحانیت هم حکمی محکم و بازدارنده در نظر بگیرن تا واقعا درس عبرتی برای سایرین بشه و الا دیگه کسی جرئت نمیکنه با لباس روحانیت بره تو جامعه اونم تو کشوری که نظامش جمهوری اسلامیه نه بلاد کفر!!!
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    با سلام و احترام بر جناب محمد آقای عزیز و دوست داشتنی ، عرض می کنم در بلاد کفر ، همانطوری که میدانید کاری بدین ندارند و دینشان هم برنامه وکاری با امور اجتماعی و سیاسی ندارد ، اما در کشور ما یک اشکال بزرگ هست ، آن هم این که تعدادی از کسانی که مسلمانند در مورد هر چیزی نظر میدهند و آن را هم به دین منسوب دانسته و با بی توجهی گمان می کند حال که مسلمانند پس اسلامشناس نیز هستند و دیگران هم موظفند هر چه آنان می گویند بدون چون و چرا بپذیرند و اگر اندکی خلاف آنان سخنی بگویند ، حکم کافر بودن وی را صادر می کنند ، احتمالاََ توجه داشته اید که برخی از حضرات روحانیین که احساس مسئولیت کرده و در فضای مجازی نظر هایی میدهند ، گاهی می بینیم که برخی بجای آن که از آنان بیاموزند بشدت در صدد رد نظرات آن بزرگواران بر می آیند که این جای تأسف است فلذا ذوق و سلیقه و جانبداری های غلط حزبی خود را بر خاسته از متن دین میدانند حتی یک احتمال هم نمیدهند که شاید نظرات بزرگان حزبی خودشان را نیز درک نکرده ونمیدانند همانطوری که از دین و خصوصاََتعالیم اخلاقی آن بی اطلاعند . این همه در گفتگوها با یکدیگر به تحقیر و تمسخر و طردهم می پردازند ، این ها همه همان سوغات غربی هاست و اینان در حالی که خود را ضد فرهنگ غرب و غربگرائی میدانند عملاََ همان مطالب باطله را ترویج می کنند امید است که بزرگوارانی مانند جنابعالی با رفتار کریمانه ی خود تا حدامکان بتوفیق خداوندی در بیدار کردن و ارشاد آنان که بیشترشان حسن نیت هم دارند تلاش بفرمائید افرادی مانند این حقیر نیز ضمن بهره بردن از شما عزیزان دعاگویتان خواهیم بود .ان شا ءالله موفق و مؤید باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • علی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    برخورد قاطع شود
  • علیرضا IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    جناب آقای حسینی .بفرمایید اینکه پیامبر اسلام را در کوچه ها سنگ میزدند .نتیجه عملکرد خود آن حضرت بود؟ ! معاذ الله
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی ، آقا علیرضای عزیز و بزر گوار ایدک الله تعالی ، میدانید که ، بی گناهی کم گناهی نیست در دیوان عشق یوسف از دامن پاک خود بزندان می رود . سخن جناب حسینی عزیز را نیز می توانیم اینگونه تعبیر کنیم تا مورد قبول و موجه باشد . ان شا ءالله موفق ومؤید و سربلند باشید . با عرض ادب و ارادت . محمدمهدی اسلامی.
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      لطفاََ اصلاح بفرمائید : یوسف از « دامان » پاک خود به زندان می رود درست است . متشکرم .