دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قطبی

حوزه/ رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق از اعلام آمادگی مراکز فرهنگی شهر شیراز، نهادهای فرهنگی حوزوی و دانشگاهی فارس برای همکاری با خانه فناوری های استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، ظهر امروز در آیین افتتاحیه خانه فناوری‌های فرهنگی استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در ادامه فعالیت‌های خود اقدام به راه اندازی خانه فناوری‌های فرهنگی کرده است، اظهار کرد: مأموریت اصلی این مرکز کمک به رشد و نمو ایده‌هایی است که در نشر و ارزش‌های انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

وی در ادامه با تصریح اینکه مرکز فناوری‌های فرهنگی در دو استان اصفهان و مشهد پس از قم افتتاح شده است، اضافه کرد: ۶۴ ایده در یک سال گذشته پذیرش شده و این تعداد ۱۲ ایده توانسته اند وارد عرصه شوند.

رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: هنگامی وارد منطق استارتاپ ها شدیم مشاهده کردیم که مدل‌های بومی وجود نداشت اما با مطالعاتی که صورت گرفت و همچنین با تأسیس پارک‌های علم و فناوری اتفاقات خوبی رقم خورد، اما قالب این مدل‌ها در مدار فنی مهندسی و پزشکی رقم خورده بود درواقع در عرصه فرهنگی کاری نشده بود، از این رو مدل جدید طراحی و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: امروز در سراسر کشور مراکز رشد، و نورآوری زیادی وارد این عرصه شده‌اند اما مدل ایرانی وجود نداشت در یک سال گذشته با همکاری اصفهان، قم و مشهد مدل راهبری ایده تا محصول را طراحی کرده‌ایم در سه گروه موازی کار تست و آزمایش را انجام می‌دهیم. همچنین خروجی‌های اولیه نیز انجام شده است، اگر توفیق باشد در یک ماه آینده به عنوان یک کتاب بر اساس منطق ارزش‌های فرهنگی منتشر خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق شیراز نیز پس از استان‌های مشهد و اصفهان سومین استانی است که مرکز نوآوری در آن افتتاح می‌شود، شیراز از برخی جهات از قم جلوتر است، کارخانه نوآوری شیراز فعال است، مراکز رشد و واحدهای دانشگاهی ارزشمند و به روز در حال حرکت است، در مجموعه حوزه‌های علمیه نیز باید کارهای فراوانی صورت گیرد، دفتر تبلیغات نیز وظیفه خود می‌دانست که پایگاهی در این شهر راه اندازی کند، تلاش ما بر این است که فعالیت‌ها دامنه وسیع پیدا کند و همه میدان‌ها را پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی استان فارس مراکز فرهنگی، نهادهای حوزوی و دانشگاهی اعلام همکاری کرده‌اند، همه وظیفه زمینه سازی را دارند اصل همت و حرکت پیشرانی به عهده جوانان انقلابی و ایده پرداز است که باید در وسط میدان باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha