دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
نشست علمی روحانیون اهل سنت با دانش پژوهان مرکز کلام کرمانشاه

حوزه/ نشست علمی روحانیون اهل سنت با دانش پژوهان مرکز کلام و تفسیر حوزه علمیه کرمانشاه، با موضوع آشنایی با صحاح سته برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، نشست علمی روحانیون اهل سنت با دانش پژوهان مرکز کلام و تفسیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، با موضوع آشنایی با صحاح سته با حضور ماموستا مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و آیت غلامی امام جماعت مسجد شهرک دولت آباد کرمانشاه، برگزار گردید.

ماموستا آیت غلامی، با تبیین تفاوت واژگان صحیح سنن مستدرک و مستخرج به معرفی شش کتاب روایی مهم اهل سنت پرداخت و ویژگی‌های هر یک از این کتب و نیز شرح‌هایی که بر هر یک نگاشته شده معرفی نمود.

وی یکی از نکات برجسته در این کتب را وجود باب فضائل اهل بیت (ع) برشمرد.

امام جماعت مسجد شهرک دولت آباد کرمانشاه در ادامه به پرسش‌های دانش‌پژوهان مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه پاسخ گفت.

در ادامه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، با تشکر از برگزاری چنین نشست‌های علمی، عالمانه و همدلانه، بر این نکته تاکید ورزید که بخشی از روایان کتاب‌های صحاح، اهل بیت پیامبر (ص) هستند و به عنوان افراد صادق و برجسته امت، از ایشان روایات پیامبر (ص) نقل شده است.

ماموستا مرادی در خصوص اهمیت مطالعه کتب روایی شیعه و اهل سنت، اظهار داشت: با مطالعات تطبیقی میان روایات اهل سنت و شیعه می‌توان به این نکته دست یافت که بسیاری از روایات تنها از جهت سند یا منقول عنه متفاوت هستند و محتوای روایت یکسان است.

لازم به ذکر است، این نشست علمی که پنجاه و ششمین جلسه از جلسات تخصصی مرکز کلام و تفسیر حوزه علمیه کرمانشاه می‌باشد که با حضور روحانیون اهل سنت، در راستای تقریب مذاهب برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha