یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باید برنامه مشترک ۵ ساله بین حوزه‌های علمیه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت جامع و عملگرا تدوین شود تا شاهد ثمرات آن در سال‌های آینده باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مسئولین ستادی دانشگاه علوم پزشکی استان قم عصر امروز با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه دیدار کردند.

آیت الله اعرافی در این دیدار ضمن تسلیت شهادت هفتمین امام شیعیان و ابراز خرسندی از عملکرد وزارت بهداشت در چند ماه اخیر بویژه در مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت: امیدواریم بعد از دو سال و با فروکش کردن این موج شیوع بیماری کرونا به تدریج کشور ما به سمت فضایی آرام تر و با تنش‌های کمتر در حوزه سلامت پیش رود.

وی افزود: از قم در همه ابعاد علمی و فرهنگی انتظار سرآمدی می‌رود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا آنجا که من مطلع هستم تیم با انگیزه و متخصصی در دانشگاه علوم پزشکی قم، روی کار آمده‌اند؛ امیدواریم این گروه با برنامه‌ای مدون و دقیق و با روحیه عملیاتی و تیمی پیش بروند.

وی مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را لازم دانست و گفت: باید به مردم هم در اطلاع رسانی توجه ویژه شود و هم در مشارکت دادن آنان در امور اجتماعی مختلف اهتمام به عمل آید.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید مرز علم و دانش در زمینه‌های مختلف خاصه بهداشت و سلامت شکسته شود و در ارتقای این علوم در دانشگاه علوم پزشکی قم تلاش جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم ایفای نقش حوزه و حوزویان در ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت، افزود: در حوزه‌های علمیه رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های مهارتی مختلفی طراحی شده است که می‌توانند به این امر مهم کمک کنند.

لزوم طراحی برنامه همکاری ۵ ساله بین حوزه و وزارت بهداشت

آیت الله اعرافی ضمن تشکر از تلاش‌های خوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ماه‌های اخیر بیان داشت: باید برنامه مشترک ۵ ساله بین حوزه‌های علمیه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت جامع و عمل گرا تدوین شود تا شاهد ثمرات آن در سال‌های آینده باشیم.

ملاک ما در مورد طب سنتی نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است

وی گفت: در زمینه طب سنتی باید به حرف‌هایی که زده می‌شود توجه علمی شود؛ البته هر حرفی قابل توجه نمی‌باشد؛ حرف‌هایی که دارای روش علمی هستند باید مورد بررسی قرار گیرند؛ ملاک ما در این مسائل نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.

مدیر حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: ما از امسال طرح کلانی با عنوان پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز نظام را آغاز کرده‌ایم؛ تاکنون ۱۰۰ طرح کلان مطالعاتی در این مورد به تصویب رسیده و در حال اجرا می‌باشند؛ اگر پیشنهادهایی از سوی وزارت بهداشت هم باشد قابل پیگیری‌های مطالعاتی خواهند بود.

تأکید بر پیشگیری و بهداشت در آموزش «سلامت معنوی»

دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ابتدای این دیدار گفت: مباحث مختلفی از قبیل سیاست‌های جمعیتی، سلامت معنوی و برنامه‌های مقابله با کرونا را در دانشگاه علوم پزشکی قم در دست اجرا داریم.

وی افزود: در زمینه تدریس «سلامت معنوی» تأکید بر عرصه پیشگیری و بهداشت است.

مصری خاطرنشان کرد: توجه به معیشت کارکنان حوزه سلامت یکی از مسائل مهمی است که باید در سطح کلان مورد بررسی و پیگیری دولت قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد حسین حسینی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    خوب