دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرهنگ عمومی شوط

حوزه/ جشن‌های اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت فرهنگ مهدویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام جباری، امام جمعه شهرستان شوط در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با محوریت برنامه‌های اعیاد شعبانیه برگزار شد، گفت: جشن‌های اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت فرهنگ مهدویت است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم در مناسبت‌ها مختلف هدفمند باشد، گفت: مهم‌ترین هدف این مراسم‌ها باید افزایش شناخت و معرفت مردم نسبت به ائمه معصومین و سیره و سنت آنها باشد زیرا بعد از شناخت صحیح محبت و علاقه‌ای ناگسستنی شکل می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای گرامیداشت ایام ملی، اعیاد اسلامی و برپایی آئین‌های با شکوه، به قدری پر محتوا و با کیفیت باشد که در آن تمام ابعاد مختلف جامعه اعم از توان مردمی، اصناف و دستگاه‌های فرهنگی لحاظ شود.

شهروز بابازاده، سرپرست فرمانداری شهرستان شوط نیز نیمه شعبان را بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعیاد شعبانیه بویژه عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد فضای نشاط آور معنوی در میان جوانان است.

بابازاده با تاکید بر مردمی اجرا شدن و برنامه ریزی منسجم برای اعیاد نیمه شعبان اظهار امیدواری کرد: امسال با شکوه تر از سال‌های گذشته اعیاد اسلامی به ویژه جشن نیمه شعبان با مشارکت حداکثری مردم و جوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی در پایان گفت: ادارات و نهادهای دولتی آماده هرگونه همکاری برای بهتر برگزار نمودن عید بزرگ نیمه شعبان در شهرستان هستند و مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha