شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کشکولی

حوزه/  حجت الاسلام کشکولی گفت: مبارزه با جهل، هدایت بشر و برخورد با گمراهی از برکات بعثت پیامبر است .

حجت الاسلام کریم کشکولی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با اشاره به برکات بعثت پیامبر اکرم (ص) گفت: هدف از بعثت این است که حضرت محمد (ص) برانگیخته شد تا جهالت‌ها و نادانی‌ها تمام شود و به‌جای آن علم و آگاهی قرار گیرد و ضلالت و گمراهی‌ها در جهان تعطیل شود و هدایت بشر جای آن را بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح (عج) اصفهان، بهترین هدیه بعثت به مردم را پذیرش امر و نهی الهی دانست و افزود: اگر مردم بر اساس پیام بعثت امر و نهی الهی را بپذیرند و به آن عمل کنند به درجات عالی می‌رسند.

استاد حوزه، مقاصد عالی بعثت پیامبر (ص) را با توجه به آیات قرآن در چهار مقصد بیان کرد و گفت: تلاوت آیات الهی، تزکیه نفوس، تعلیم کتاب خدا و تعلیم حکمت مقاصد عالی بعثت است که در این راستا خداوند می‌فرماید «بر مؤمنان منت گذاشتیم که برایتان پیامبری از جنس خودتان برای رسیدن به این درجات عالی فرستادیم.»

وی با اشاره به اینکه برای دست یافتن به درجات عالی اولین قدم همراهی با آیات الهی است، تاکید کرد: اگر همراهی با آیات الهی همه‌جانبه شود، انسان دائم در زندگی نشانه‌های الهی را رصد و بر اساس نشانه‌های الهی عمل می‌کند و نتایج عالی هم دریافت می‌کند.

این استاد حوزه افزود: مؤمنان با تزکیه نفوس به مرحله‌ی عالیه‌ای دست می‌یابند که در آن مرحله ظرفیت و گنجایش بشر برای تحقق تعلیم کتاب و حکمت تحقق می‌یابد.

حجت الاسلام کشکولی، بالاترین قله تعالی انسان را ایمان بیان کرد و گفت: خدا بر انسان منت گذاشت که با این چهار هدف بعثت، به عالی‌ترین درجه ارزش و کمال برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و تمام انبیا برای هدایت بشر برانگیخته شدند، افزود: هدایت مردم در وجود ائمه (ع) هم به‌صورت کامل محقق شده و امام زمان (عج) هم آخرین ذخیره الهی برای تحقق کامل اهداف بعثت و هدایت بشریت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha