سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: تلاش برای ایجاد یک دیوار بی اعتمادی بین جامعه و روحانیت از شاخص ترین تلاش این روزهای رسانه های دشمن است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: هرگاه کشور با مشکلی چه در بُعد فرهنگی، اقتصادی، نظامی و چه در سایر ابعاد روبرو شده، سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی راهگشای این مشکلات بوده است.

این استاد علوم دینی اهل سنت، وجود رهبر معظم انقلاب را نعمتی بزرگ برای این نظام و کشور دانست و عنوان داشت: رهبری و راهبری کشور و این نظام توسط معظم له باعث شده که تاکنون توطئه های بسیاری از سوی دشمنان انقلاب عملا خنثی شود، بنابراین وجود مبارک ایشان را باید از برکات الهی برای مردم ایران اسلامی دانست.

امام جمعه شهرستان بانه با تاکید بر اینکه رهبری و روحانیت امروز زیر شدیدترین آماج تبلیغاتی دشمنان قرار دارند، بیان کرد: هجوم رسانه ای گسترده برای تخریب جایگاه دین، از بین بردن وحدت و در مقابل ایجاد یک فضای متشنج در کشور از مهمترین برنامه های شیطانی دشمنان است که خوشبختانه تاکنون با بصیرت ملت ایران بسیاری این دسیسه ها برملا شده است.

وی تلاش برای ایجاد یک دیوار بی اعتمادی بین جامعه و روحانیت را مهمترین تلاش این روزهای رسانه های دشمن عنوان کرد و گفت: وحدت و همگرایی روحانیت و جامعه می تواند بسیاری از مشکلات را از پیش روی همه ما بردارد، در ضمن تعامل این دو می تواند در تقویت هرچه بیشتر وحدت در جامعه نقش آفرین باشد؛ بنابراین دشمن دست به هر توطئه ای می زند که این دیوار بی اعتمادی بین ملت و روحانیت ایجاد شود.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: ایجاد جریان هایی منحرف در بطن دو مذهب سنی و شیعه یکی از تلاش های مذبوحانه دشمنان داخلی و خارج نشین برای اعتمادزدایی از اسلام دین اسلام است، دشمنان در عمل نشان داده اند که نه سر دوستی با اهل سنت را دارند و نه با اهل تشیع.

این عالم اهل سنت گفت: دشمن با اصل اسلام مخالف است و در این دشمنی برای او هیچ فرق و تفاوتی بین سنی و شیعه وجود ندارد، معاندان؛ ارکان اسلام که همان وحدت، قرآن، رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام است را هدف قرار داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بی تفاوتی برخی از افراد جامعه نسبت به رعایت شئونات اسلامی همچون حجاب و عفاف بیان کرد: اولین و اصلی ترین شکل ظاهری بی تفاوتی نسبت به مبانی دینی و شرعی، بدحجابی برخی از بانوان و حتی آقایان است، متاسفانه برخی از افراد در معابر عمومی با پوشش های نامناسبی ظاهر می شوند که این امر با فرهنگ و دین ما کاملا در تضاد است.

امام جمعه شهرستان بانه ادامه داد: البته نباید به اشتباه حجاب و عفاف را تنها محدود به پوشش و پوشاک کنیم، فرد مسلمان باید تمام جوارح و اعضایش عفاف داشته باشد، باید زبان و چشمانش حجاب داشته باشند و...، بنابراین خود مقوله عفاف و حجاب در فقه اسلامی معنای بسیار وسیعی دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاربرعمومی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    پس حواستان باشد در خط دشمن حرکت نکنید. روحانیت نماینده دین است و بس