یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غلامحسین نوفرستی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن امروز به شکل دیگری برای مبارزه با حقانیت نظام اسلامی اقدام می‌کند و جهاد تبیین مهمترین رکن حفظ نظام در دوره جدید است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج)، گفت: حفظ اصل و صدور انقلاب اسلامی در این سال‌ها، دشمنان را به تحریف حقایق واداشته است و هر یک از ما به هر میزان که می‌توانیم باید در این صحنه مبارزه، رهبر انقلاب را همراهی کنیم.

وی گفت: یکی از واژه‌های مقدس که مانند شهادت هاله‌ای از نور آن را احاطه کرده، جهاد است و جهاد در فرهنگ قرآن هرگونه تلاشی در مقابل دشمنان به حساب می‌آید و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند معنای جهاد معادل مبارزه است و هر تلاشی که در مقابله با دشمنان باشد، مجاهدت محسوب می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در نهج‌البلاغه نیز به اهمیت جهاد تاکید شده و بهشت هشت در دارد که یکی از درها باب الجهاد است که به روی خاصان از اولیا خدا گشوده می‌شود.

وی افزود: جهاد لباس تقوا است و در تفسیر مقام معظم رهبری آمده که لباس، محافظت از سرما و گرما را انجام می‌دهد و هم زیبایی و وقار به انسان می‌بخشد، جهاد هم این گونه است و روحیه جهادی و مبارزه با دشمنان الهی هم محافظ است و جامعه را از آسیب‌ها حفظ می‌کند و هم زیبایی می‌بخشد که از جمله زیبایی‌ها عزت است.

حجت‌الاسلام نوفرستی بیان کرد: امروز هر عزتی در کشور، منطقه و جهان داریم در سایه مجاهدت مجاهدان و شهداست و جهاد زره نفوذناپذیر و سپر مطمئن خدا است.

وی با اشاره به اینکه روحیه مقاومت جنبه پیشگیری و بازدارندگی دارد، گفت: وقتی امتی در صحنه مبارزه حضور دارد، دشمنان رصد می‌کنند و وقتی در صحنه‌های مختلف مردم حضور پیدا می‌کنند این نقش زره را دارد که پیشگیری و حملات دشمنان را بی‌اثر می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: همانگونه که جنبه‌های مثبت جهاد در خطبه نهج‌البلاغه آمده، ۶ اثر منفی ترک جهاد نیز بیان شده است که اگر ملتی روحیه جهادی نداشته باشد و آگاهانه به جهاد پشت کند، خداوند این جامعه بی‌تفاوت را لباس ذلت می‌پوشاند.

وی گفت: قطعا امتی که حاضر نیست در صحنه‌های مبارزه با دشمنان، رهبران الهی خود را یاری کند محکوم به ذلت است و آنانی که حاضر نباشند پیشوای جامعه را یاری کنند، دچار مشکلات خواهند شد و انواع گرفتاری‌ها را خواهند دید.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار داشت: اگر کسی در صحنه جهاد و مبارزه حاضر نباشد، بصیرت را از دست می‌دهد و چشم حق‌بین در انسان غیرمجاهد معنا ندارد، لذا کسانی که در صحنه‌های مبارزه حاضر نیستند بدانند حتی اگر صاحب حکومت باشند، آن حاکمیت را از دست خواهند داد.

وی افزود: ملتی که مجاهدت و مقاومت نداشته باشد به اجبار رعایت انصاف و عدالت را از دست خواهد داد و در چشم دشمنان حقیر خواهد شد و جایگاهی نخواهد داشت.

خطیب جمعه بیرجند از مصادیق جهاد را خدمت به بندگان خدا و نیکوکاری برشمرد و گفت: هفته احسان و نیکوکاری را داریم و تلاش دشمنان بر محرومیت و سختی مسلمانان است که در برابر آنها برای رفع حاجت مسلمانان با عزت و آبرو باید اقدام کنیم.

وی، جهاد علمی در بصیرت و آگاهی، جهاد در مباحث حق‌گویی و حق‌طلبی، جهاد در رعایت حقوق عمومی و تلاش برای امنیت اجتماعی را از مهمترین جهادها نام برد.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به سوم ماه شعبان (۱۵ اسفند) سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) که به روز پاسدار نامگذاری شده است ادامه داد: افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روحیه جهادی است و هر افتخار و عزتی در مجموعه نیروهای مسلح داریم برگرفته از روحیه جهادی و مبارزه با دشمنان با تمام وجود و تبعیت محض از امامت و ولایت است.

وی گفت: هویت سپاه به ولایت‌پذیری شناخته می‌شود و امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۵۸ دستور تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دادند که پیش‌بینی ایشان با آن نگاه عمیق باعث شد این انسجام در نیروهای مسلح ایجاد شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در دوره طولانی رهبری امام خامنه‌ای نیز با همان نگاه امام راحل و همان اندیشه به سپاه توجه شد و هرجا خطری نظام را تهدید کرده توجه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مضاعف شده است.

وی یادآور شد: روز چهارم شعبان سالروز ولادت قمر بنی هاشم و روز جانباز است، او که تسلیم محض و صادق در وفاداری بود و تا آخرین لحظه از ولایت پیروی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha