دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خمام

حوزه/ آنچه این روزها پرده از ماهیت نژادپرستانه برخی کشورهای مدعی صلح‌دوستی و حقوق بشر را برملا کرده است، برخورد دوگانه‌ای است که غربی ها نسبت به این جنگ و بحران داشته‌اند! همان‌هایی که حمله به کاروان عروسی در افغانستان را مبارزه با تروریسم معنا می‌کردند، امروز جنگ اوکراین را جنایت علیه بشریت معنا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام حامد اسدالله زاده، امام جمعه خمام، امروز در خطبه نماز جمعه این شهر با اشاره به جنگ اوکراین، اظهار داشت: جنگ اوکراین نتیجه اعتماد و تکیه به غرب و آمریکا است.

وی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی موضع صریح و شفاف، منطقی و نشأت گرفته از عمق درک مکتب پیامبر اسلام را در این قضیه داشتند. رئیس جمهور نیز نسبت به این موضع تأکید داشتند. جمهوری اسلامی ایران، تمامیت ارضی همه کشورها را به رسمیت می‌شناسد و موافق با جنگ و از بین رفتن انسان‌ها در هیچ کجای دنیا نیست. و خواهان شناسایی ریشه‌های بحران است و قطعاً ریشه این بحران، رژیم بحران ساز آمریکا است.

اسدالله زاده افزود: آنچه این روزها پرده از ماهیت نژادپرستانه برخی کشورهای مدعی صلح‌دوستی و حقوق بشر را برملا کرده است، برخورد دوگانه‌ای است که غربی ها نسبت به این جنگ و بحران داشته‌اند! همان‌هایی که حمله به کاروان عروسی در افغانستان را مبارزه با تروریسم معنا می‌کردند، امروز جنگ اوکراین را جنایت علیه بشریت معنا می‌کنند.

امام جمعه خمام در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و وضعیت گرانی کالاهای اساسی، گفت: هرچند دولت و مدیران اقتصادی وظیفه دارند تا نسبت به معیشت مردم و مهار افسارگسیخته تورم اقدامات عاجل انجام دهند، ولی در این روزهای سخت، همیاری‌ها و کمک‌های مردم به یکدیگر بسیار زیبا و ماندگار خواهد بود.

وضعیت اوکراین نتیجه اعتماد به غرب و آمریکاست

حجت الاسلام ابراهیم فلاح، امام جمعه کرگانرود هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت شرکت کنندگان به تقوای الهی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد عظمت حضرت علی(ع) در پیشگاه خداوند اشاره کرد و گفت: اگر کسی علی(ع) را دوست داشته باشد یک سوم ایمان را دارد و اگر مومنی با زبان و قلب خود علی(ع) را دوست داشته باشد دو سوم ایمان او کامل شده است و اگر شخصی با قلب و زبان و عمل علی (ع) را دوست داشته باشد و او را یاری کند ایمان او کامل هست".

وی به وظیفه علما در قبال شناسایی و بیان حقایق و شناساندن چهره واقعی دشمنان اسلام به مردم اشاره کرد و افزود: علت جنگ اخیر میان روسیه و اوکراین را در زیاده‌خواهی و دخالت کشور آمریکا باید دنبال کرد.

فلاح، ثمره این جنگ را شکسته شدن هیمنه آمریکا در جهان دانست و افزود: هیمنه آمریکایی‌ها سال‌ها پیش توسط جوانان ایران اسلامی شکسته شده بود.

امام جمعه کرگانرود ادامه داد: تنها کسی که می ‌تواند نظام و انقلاب را حفظ کند، امام خامنه‌ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ب IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    اگرامریکاکمک کنه : به امریکا چه ربطی داره اگرامریکاکمک نکنه: امریکاخیانتکار