سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید احمد اقبال رضوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی ضمن هشدار اعتراض سراسری علیه فاجعه مسجد شیعیان پیشاور پاکستان، این حادثه تلخ را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه دیگر رهبران این نهاد ضمن هشدار به برگزاری اعتراض سراسری علیه فاجعه مسجد شیعیان پیشاور پاکستان، آن حادثه تلخ را به شدت محکوم کرد و گفت: اقدام تروریستی اخیر، مردم پاکستان را آشفته کرده است.

وی با اشاره به هدف تشکیل کشور مستقل اسلامی پاکستان افزود: پاکستان بعنوان کشور مستقل اسلامی به وجود آمده تا همه مکاتب فکری بتوانند بر اساس اعتقادات خود آزادانه در آن زندگی کنند. نیروهایی که به شدت با تأسیس پاکستان مخالف بودند پس از تصاحب میهن به بزرگترین سهامداران این کشور تبدیل شده اند.

وی تصریح کرد: نیروهای متعصب مذهبی در پاکستان پرورش یافتند که به تبلیغ تکفیر پرداختند و با به هم زدن فضای برادری و اتحاد در پاکستان بنیان کینه توزی را بنا نهادند، در نتیجه اقدامات تروریستی مختلف، مردم مجبور شدند ۸۰۰۰۰ جنازه شهدا را تشییع کنند.

وی به تلاش ها علیه تروریسم اشاره کرد و اظهار داشت: عملیاتی علیه تروریسم در دوره های مختلف انجام شده اما این اشرار به طور کامل ریشه کن نشده اند. اگر این درخت تروریسم ریشه کن می شد، نتایج امروز متفاوت بود.

وی تاکید کرد: عرصه های سیاسی نیز در اختیار نیروهایی قرار گرفت که در تروریسم، نسل کشی شیعیان و تکفیر دست داشتند. امروز نیروهای شیطانی ضد ملی با آزادی کامل در هر زمینه ای از جمله شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند و تلاش می شود تا ملت صلح طلب و میهن پرست شیعه را سرکوب کنند. اگر اقدامات امنیتی به طور مؤثر انجام می شد، حادثه فجیع پیشاور هرگز اتفاق نمی افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha