دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

 حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: اگر انقلاب بزرگ امام راحل نبود بیداری اسلامی به وقوع نمی پیوست و ملت ها جرأت ایستادگی در برابر استکبار و برافراشتن پرچم ارزش های الهی و معنوی را نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، صبح امروز در چهارمین نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به صورت آنلاین و با حضور طلاب مدارس علمیه استان قزوین برگزار شد، گفت: حضرت امام خمینی (ره) چنانچه نبود، بیداری اسلامی نیز به وقوع نمی پیوست و ملت ها جرأت ایستادگی در برابر استکبار و برافراشتن شعار ارزش های الهی و معنوی را نداشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین عنوان کرد: امام خمینی (ره) توانست اقدامی را در سطح جهان انجام دهد و دنیایی را متحول کند که ناشی از سالها تهذیب نفس این شخصیت بزرگ بود و توانست با کلام نافذ خود که برگرفته از کلام معصومین(ع) بود، حرکتی نو آغاز کند.

وی اظهار کرد: توجه و رویکرد بشر کنونی به حوزه معارف دینی، مذهبی جهت بازخوانی عوامل اساسی و مفاهیم کاربردی شکل‌دهنده حیات معنوی و مادی، واقعیتی غیر قابل انکار بوده که مورد اعتراف بسیاری از افراد مطلع و محقق و صاحب‌نظران قرار گرفته است.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: بیانات راهگشای حضرت امام خمینی (ره) با این تعابیر که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و یا «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم» به تمامی ملتهای دنیا این جسارت را داد که بتوانند با اقتدار در مقابل تمامی مستکبران عالم ایستادگی نمایند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۵۷ سر منشأ تحولات عظیمی در منطقه و جهان گردیده و تأثیرات شگرف بین المللی را به دنبال داشته، چرا که انقلابی که با تکیه بر ایمان و باورهای اسلامی و با شعار «نه شرقی، نه غربی» رژیم خودکامه ی شاه را سرنگون و حکومت جمهوری اسلامی را در این سرزمین محقق ساخت.

مسئول نمانیدگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار کرد: در عصری که می رفت عزت و شوکت اسلامی توسط استعمارگران و دشمنان اسلام پایمال گردد و اخلاق و ارزش های اسلامی به بوته فراموشی سپرده شود، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی را به ارمغان آورد و بارقه ی امید را در دل میلیون ها مسلمان دنیا زنده کرد.

حجت الاسلام معبودی، احیای ارزشهای معنوی و اسلامی را یکی دیگر از ویژگی های عصر امام خمینی (ره) دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی ارزش‌های والای اسلامی و توجه به دین و معنویت را احیا و موجب گسترش اعتقادات دینی و معنوی در جامعه شد.

مسئول نمانیدگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین به وحشت دنیای غرب از گسترش اسلام خواهی و احیای ارزشهای معنوی در دنیا اشاره و بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی الگویی از تلفیق دین و مدیریت اسلامی در همه عرصه‌ها را به جهان عرضه کرده است.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به نامه حضرت امام خمینی (ره) به رهبر شوروی، بیان کرد: امام(ره) با پیش کشیدن مسائل عمیق فلسفی و عرفانی و با اشاره به ناکامی کمونیست ها در سیاست های مذهب‌ ستیز آنان، از گورباچف خواست که به جای امید بستن به ماده‌ پرستی، به خدا و مذهب روی آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین عنوان کرد: حضرت امام (ره) این نامه را در اوج مشکلات اقتصادی کشور و جنگ تحمیلی برای گورباچف ارسال می‌کنند، اما در آن هیچ اشاره به مسائل مادی نکرده و فقط به مسائل معنوی و توحیدی می‌ پردازد و به عنوان یک سیاستمدار هوشمند و آگاه، او را از سقوط در دامان غرب هشدار می‌دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha