دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام امینی تهرانی گفت: به دلیل اینکه بیانیه گام دوم نقشه راهی برای آینده انقلاب اسلامی است کمیته آینده پژوهی نیز در این کنگره تشکیل شد؛ مقام معظم رهبری در آینده پژوهی نقطه نهایی انقلاب اسلامی را به ظهور مهدی موعود ختم می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام امینی تهرانی دبیر علمی کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث امروز در نشست خبری که در سالن عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزار شد، گفت: این کنگره در هفت مرحله به ثمر نشسته است؛ مراحلی همچون شکل گیری علمی محتوا، فرهنگ سازی و ایجاد عمومی در فضای نخبگانی ایران و خارج از ایران، چاپ آثار و رونمایی از آن ها و اهدای جوایز بوده است.

وی افزود: هر کنگره ای باید شورای سیاست گذاری و شورای علمی باشد؛ بعد از تشکیل این دو شورا بنا بر این شد که بر اساس شاخه های علمی مرتبط با قرآن حدیث ۹ کمیته تشکیل گردد.

حجت الاسلام امینی تهرانی خاطرنشان کرد: کمیته خواهران هم عرض سایر کمیته تشکیل شده و با همه آن ها مرتبط بوده است.

وی تشکیل کمیته بین الملل را ضروری دانست و گفت: بر اساس متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این انقلاب محدود به ایران نبوده و حامل پیام برای کل دنیاست.

دبیر علمی کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث تصریح کرد: به دلیل اینکه بیانیه گام دوم نقشه راهی برای آینده انقلاب اسلامی است کمیته آینده پژوهی نیز در این کنگره تشکیل شد؛ مقام معظم رهبری در آینده پژوهی نقطه نهایی انقلاب اسلامی را به ظهور مهدی موعود ختم می کنند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته دانش های قرآنی و حدیثی افزود: برخی حوزه ها با وجود اینکه به طور مستقل محل بحث نبودند اما به دلیل اهمیتی که داشتند باید به آن ها پرداخته می شد؛ کمیته دانش های قرآنی و حدیثی در این راستا تشکیل شد.

حجت الاسلام امینی تهرانی بیان داشت: کمیته سبک زندگی یکی دیگر از کمیته های تشکیل شده در این کنگره است؛ سبک زندگی از منظر قرآن و حدیث عنوان این کمیته بود.

وی گفت: کمیته های علوم روز و قرآن و کمیته علوم عقلی از دیگر کمیته های کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث بوده اند.

دبیر علمی کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث اظهار کرد: ارائه کتاب منبع شناخت به شرکت کنندگان در کنگره یکی از فعالیت های انجام شده از سوی این کمیته ها بوده است.

وی با تأکید بر دقت بالای داوران در ارزیابی مقالات دریافتی عنوان داشت: ارزیابی های این کنگره طی ۷ یا ۸ مرحله صورت گرفته اند.

حجت الاسلام امینی تهرانی گفت: رونمایی از آثار را در مراسم روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ خواهیم داشت که این مراسم از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha