یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه با بیان اینکه فعالیت ها باید فی سبیل الله انجام شود، گفت: فی سبیل الله به معنای اخلاص در کار است، ارزش های دینی و اسلامی نباید رنگ ببازد، گاهی برخی برای یک کار خیر آبرو هزینه نمی کنند، همچنین برخی با نوسان اقتصادی با دین قهر می کنند با این کارها چیزی برای آخرت خود به دست نمی آورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره 58 شهید مسجد النبی(ص) شیراز در جمع نمازگزاران این مکان مقدس، با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند و نزد خداوند رزق می خورند، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید شهدا را مرده مپندارید.

وی در ادامه با تصریح اینکه قرآن کریم می فرماید گمان نکنید که آنهایی که در راه خداوند جان داده اند، مرده هستند، اضافه کرد: شهید با رفتن خود تحول ایجاد می کند، مقام معظم رهبری فرمودند آنقدر که امروز شهید سلیمانی برای دنیای استکبار خطر است سردار سلیمانی نبود، رفتن شهید سلیمانی دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

عضو شورای حوزه علمیه فارس عنوان کرد: کارها اگر بخواهد دارای اثر باشد باید فی سبیل الله انجام شود و فی سبیل الله به معنای اخلاص در کار است، شهدا نیز اینگه بودند، ارزش های دینی و اسلامی نباید رنگ ببازد، درزمینه واجبات و محرمات باید سنجیده عمل کنیم، چراکه باید در قیامت در پیشگاه الهی پاسخگوی حضرت حق وخون پاک شهدا باشیم، گاهی برخی برای کار خیر آبرو هزینه نمی کنند، برخی با نوسان اقتصادی با دین قهر می کنند، دست راست و چپ حضرت قمربنی هاشم(ع) را زدند اما حضرت ایستاد باید از سردار علقمه درس بیاموزیم.

وی همچنین در خصوص عمل کردن به وظیفه نیز خاطرنشان کرد: درس عاشورا درس عمل به تکلیف بود نه اینکه دنبال نتیجه بروند، چرا برخی سخن نمی گویند مقام معظم رهبری فرمودند بگویید و بگذرید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس همچنین ضمن تبریک ولادت قمربنی هاشم و امام حسین(ع) افزود: خداترسی ،عبد صالح بودن و اخلاص تراز زندگی حضرت قمربنی هاشم(ع) بودو لذادست های حضرت ابالفضل(ع) فی سبیل الله داده شد که ایشان دارای اینچنین عظمتی شد،

وی به معنای عبد اشاره کرد و بیان کرد: عبد وابسته به هیچ چیز نیست، اگر وابسته نشدید به همه چیز خواهید رسید، قمربنی هاشم به دست خود هم وابسته نبود، بنده کسی است که بداند خالق و آفریدگاری دارد که ناظر بر کارهای اوست، امام صادق(ع) می فرماید عمو(ابالفضل) شهادت می دهم بر تو که مظهر وفا، تسلیم، تصدیق و خیرخواهی برای جانشین پیامبر(ص) بوده اید.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق گفت: پیامبر(ص) فرمود خیرخواه خداوند باشید، باید خیرخواه و دلسوز قرآن باشیم، همچنین باید خیرخواه پیامبر(ص) باشیم، در جمع برخی از مسئولان عرض کردم پیامبر(ص) مردمی بوده است، مسئول باید مردمی باشد، پیامبر(ص) حاضر و ناظر بود و مردم را به سوی هدایت دعوت می کرد، نباید ارزش های دینی رنگ ببازند، باید دغدغه دین داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص بدحجابی نیز مطرح کرد: بد به حال کسی که گناه ببیند و خنده تحویل دهد، اگر کسی خیرخواه جامعه اسلامی باشد پیامبر(ص) فرمود بهشت را برای او تضمین می کنم، اصلاح جامعه کار همه است، همه مسئولیم و وظیفه داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha