یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1012486
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
امین رضا عابدی نژاد

حوزه/ قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی از برگزاری همایش کتاب سال حکومت اسلامی در ۲۰ اسفند ماه در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد در نشستی خبری که با موضوع« سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی» از سوی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، گفت: کتاب سال حکومت اسلامی به عنوان یکی از برنامه های مستمر در مرکز تحقیقات علمی مجلس خبرگان رهبری طی سالیان اخیر مورد اهتمام بوده است و در دوره جدید، به عنوان یکی از برنامه های ثابت سالیانه این مرکز دیده شده است.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در تشریح اهداف برگزاری همایش کتاب سال حکومت اسلامی یادآور شد: تولید اندیشه ناظر به مسائل و موضوعات حکومت اسلامی اصلی ترین هدف از برگزاری این همایش به شمار می آید. حکومت اسلامی که با شهادت ها، رشادت ها و تلاش های پیگیر در کشور ما برپا شد، نیازهای علمی و اندیشه ای فراوانی در حوزه های مختلف دارد. البته بخش هایی از حوزه علمیه و دانشگاه ها به این نیازهای تئوریک اهتمام دارند، اما این میزان نسبت به نیازهای موجود کافی نیست.

دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی، برپایی این همایش را انگیزه ای در جهت رشد تولیدات مسائل مورد نیاز حکومت اسلامی دانست و افزود: شناسایی مولفین و محققان حوزه حکومت اسلامی است و ایجاد شبکه ای هم افزا از پژوهشگران، اندیشمندان و نظریه پردازان این حوزه از دیگر اهداف همایش است که می تواند تحقیقات را به سمت آثار علمی کاربردی تر سوق داده و زمینه ساز ایجاد تحولات عمیق و بایسته اجتماعی و سیاسی گردد.

وی، کشور را نیازمند تحولات اساسی برای رسیدن به نقطه مطلوب بر اساس منطق اسلامی دانست و گفت: ساختارهای سیاسی و مدنی در جمهوری اسلامی در معرض تهدید اندیشه های غیراسلامی و عمدتا وارداتی و ترجمه ای قرار دارند. نفوذ در منطق اداره نظام یکی از مسائلی است که در تعابیر مقام معظم رهبری، به عنوان القای اشتباهات محاسباتی بیان شده است. همت و اراده ما مصروف آن است که بر اساس آموزه های ناب اسلامی، اندیشه اداره نظام اسلامی تولید شود و پس از طی مراحلی مشخص، به نرم افزارهای اداره جامعه اسلامی مبدل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد، با اشاره به استقبال روزافزون اصحاب قلم و پژوهشگران از همایش کتاب سال حکومت اسلامی، اظهار داشت: در همایش امسال، حدود ۶۰۰ اثر فاخر در سه حوزه کلان اندیشه سیاسی، فقه حکومتی و حقوق عمومی توسط دبیرخانه همایش دریافت شده است که ان شاءالله در روز جمعه، از صاحبان آثار منتخب تقدیر خواهد شد. همچنین بخش ویژه همایش امسال نیز به آثار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اختصاص یافت که در این بخش نیز آثار ارزشمندی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده است.

دبیر همایش کتاب سال حکومت اسلامی، گفت: سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی با قرائت پیام آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، سخنرانی آیت الله بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و آیت الله علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و با حضور اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه همین هفته در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار خواهد شد و رونمایی از برخی آثار علمی تولیدی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی و نیز رونمایی از صدمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی حکومت اسلامی و ... از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha