دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پناهی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد در اختتامیه نخستین جشنواره استانی علامه حلی(ره)، پژوهش را یک امر مهم در مراکز آموزشی خصوصا حوزه علمیه دانست و گفت: اگر پژوهش در حوزه علمیه شکوفا شود امر آموزش و تهذیب هم متحول خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی، مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، در آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی علامه حلی(ره) با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، اظهار کرد: با همه اهمیت، بزرگی و جایگاه وصف‌ناپذیر خون شهدا در روز قیامت، اما قلم علما آثار و عملکرد آنها با خون شهدا سنجیده می شود و سنگینی وزن و کفه با مداد علما است.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فراخوان مقاله برای جشنواره علامه حلی خیلی دیر هنگام در استان صورت گرفت، اظهار کرد: متاسفانه تا قبل از جشنواره، حوزه استان معاونت پژوهش نداشت و با تصویب حوزه های علمیه کشور، معاونت پژوهش در ساختار اداری حوزه استان شکل گرفت.

وی در ادامه عنصر پژوهش را یک امر مهم در مراکز آموزشی خصوصا حوزه علمیه خواند و گفت: اگر پژوهش در حوزه علمیه شکوفا شود، امر آموزش و تذهیب هم متحول خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی افزود: پژوهشگری روحیه پرسشگری می‌خواهد و باید به دنبال طرح سوال و پاسخ آن باشد و در هر زمان، مکان و شرایطی باید پویا و جوینده باشد. جامعه‌ای پویا و سر زنده و از نظام علمی خوبی برخوردار است که در عرصه پژوهش موفق باشد و بتواند گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از حجت الاسلام اسماعیل بهشت، معاون پژوهشی حوزه های علمیه استان، گفت: با اینکه چند ماه از انتصاب معاون پژوهش نگذشته است اما حرکت خوبی صورت گرفته که جشنواره علامه حلی (ره) از جمله آنهاست.

خبرنگار: سینا امیرپور

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha