جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد یکی از راه های ماندگاری فعالیت های بانوان طلبه را مستند سازی از طریق تهیه عکس، فیلم، صوت و گزارش نویسی و انعکاس اخبار آن در رسانه ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در دومین روز برگزاری کارگاه «مدیریت پژوهش»به میزبانی حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست مشترکی با رؤسای ادارات « ارتباطات و تعاملات پژوهشی» و «مجامع و همایش های پژوهشی» حوزه علمیه خواهران کشور، با خیرمقدم به هیئت اعزامی از قم، مدیران پژوهشی، مدیرعامل نشر هاجر و رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی، از زحمات آنان و معاونت پژوهش حوزه های خواهران در استان یزد در برگزاری این کارگاه استانی تقدیر و تشکر کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به وضعیت زنان قبل از انقلاب اسلامی اظهار داشت: بانوان ایران در قبل از انقلاب در زمینه سطح تحصیلات از جایگاه خوبی برخوردار نبودند و در آن زمان کمتر بانویی از سواد بالا برخوردار بود.

وی، خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد نهضت سواد آموزی بودیم به طوری که اکنون بانوان ایرانی از سطح سواد بالایی برخوردارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور زمینه بسیار خوبی را برای تحصیل و فعالیت های علمی، فرهنگی، تبلیغی و آموزشی بانوان فراهم کرده است و اکنون خیلی از طلاب حوزوی را پرورش داده است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، به فعالیت ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در سطوح دو، سه و چهار در استان یزد اشاره کرد وافزود: مدارس و طلاب حوزه های خواهران استان یزد همگی آمادگی انجام فعالیت های علمی، فرهنگی و پژوهشی را دارند.

وی برگزاری کارگاه های مهارت افزایی برای طلاب را در زمینه های مختلف خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک جایگاه واقعی حوزه خواهران در سطح جامعه شناخته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار داشت: ما باید از فعالان دارای سابقه پژوهشی به صورت ویژه حمایت کنیم تا زمینه رشد بیشتر آنها نیز فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، ادامه داد: مستند سازی فعالیت های حوزه خواهران با تهیه عکس، فیلم وصوت یکی دیگر از کارهای ماندگار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله گزارش نویسی، گزارش تحلیلی و انعکاس خبری از فعالیت های حوزه خواهران از دیگر نیازهایی است که باید به طلاب مستعد در این زمینه آموزش داده شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha