یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام اسحاقی دبیر کانون های علمی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام اسحاقی گفت: از ۵۴ هزار و ۵۵۹ طلبه پایه اول تا دهم، ۹ هزار و ۸۱۴ نفر عضو این کانون ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اسحاقی دبیر کانون های علمی حوزه های علمیه صبح امروز در اولین اجلاسیه «تجلیل از کانون‌های علمی واحدهای آموزشی کشور» که از طرف معاونت پژوهش و در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین ارکان در تقویت انگیزه پژوهشی طلاب مدارس علمیه کانون های علمی هستند.

وی افزود: در این مسیر تقویت سطح مشارکت در فعالیت های علمی برای ما حائز اهمیت است.

حجت الاسلام اسحاقی خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته در معاونت پژوهش حوزه تشکیل کانون ها و تشکل های علمی در مدارس ریل گذاری شده است.

وی ۷۰۰ کانون علمی فعال را در آغاز راه دانست و گفت: برنامه کانون های علمی در شش مرحله مختلف همچون فعال سازی کانون ها توسط کانون های آموزشی و معاونین محترم پژوهش، ارزیابی عملکرد و رتبه بندی این کانون ها و برگزاری جشنواره کانون ها علمی طراحی شده است.

دبیر کانون های علمی حوزه های علمیه تصریح کرد: در رویکرد جدید و نگاه هم افزا به کانون های علمی رشته های مختلفی همچون ادبیات، فقه، کلام، رسانه و تبلیغ، تاریخ و اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی به عنوان گرایش های اصلی کانون های علمیه مورد توجه واقع شدند.

وی با اشاره به فعالیت های کانون های علمی مدارس افزود: در سند شاخص های ارزیابی و رتبه بندی این کانون ها موارد مربوط به آن احصا شده است.

حجت الاسلام اسحاقی بیان داشت: پیگیری های مستمری جهت تشکیل و ساماندهی کانون های علمی داشته ایم؛ برگزاری اجلاسیه معاونان پژوهش مدارس سراسر کشور و تبیین دستورالعمل های کانون های علمی یکی دیگر از فعالیت های ما در راستای شکل گیری این کانون ها بوده است.

وی گفت: در سند شاخص های ارزیابی کانون های علمی به فعالیت های علمی، پژوهشی و ترویجی توجه شده است.

دبیر کانون های علمی حوزه های علمیه اظهار کرد: در سال ۹۷ با ۵۷ کانون علمی فعالیت این کانون ها آغاز شد؛ در سال ۹۸، تعداد به ۵۰۴ کانون با بیش از ۲۰۰۰ نفر عضو در کشور رسید؛ با پیشرفت هایی که در دو سال گذشته حاصل شده است در حال حاضر یک هزار و ۴۵ کانون علمی با ۹ هزار و ۸۱۴ نفر عضو در کشور داریم.

وی با ارائه تحلیل آماری اعضای کانون های علمی حوزه عنوان داشت: از ۵۴ هزار و ۵۵۹ طلبه پایه اول تا دهم، ۹ هزار و ۸۱۴ نفر عضو این کانون ها هستند.

حجت الاسلام اسحاقی گفت: استان هرمزگان، لرستان، فارس، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری به ترتیب بیشترین درصد طلاب فعال در کانون های علمی را به خود اختصاص داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha