دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1012759
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
نوری همدانی

حوزه/ طلبه موفق کسی است که همه چیزش برای خدا باشد و طلاب باید علاوه برجدیت در تحصیل و داشتن نظم از تهجد و سحرخیزی و نماز شب  غفلت نکنند. اگر کار انسان به ویژه طلبه ها با اخلاص و برای خدا نباشد علم و کار برکت پیدا نمی کند و نمی تواند فرد مفیدی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه نراق و شهید صدوقی قم با اشاره به اهمیت آموختن فقه و علوم دینی گفتند: طلاب در زندگی پرافتخار خود دو مرحله دارند؛ نخست کسب دانش و تهذیب و دیگری مربوط به هدایت جامعه و تبلیغ دین می باشد که درباره اهمیت هر دو کار، روایات فراوانی وجود دارد.
این مرجع تقلید در ادامه با تجلیل از مرحوم ملا احمد نراقی و ملا محمد نراقی گفتند: بلند آوازه شدن هر منطقه ای به رجال برجسته و بزرگی است که از آنجا برخاسته باشند و این دو عالم بزرگوار، نراق را به جهانیان معرفی نمودند .
معظم له اخلاص و تقوا را عامل اصلی توفیق دانسته و گفتند: یک طلبه موفق کسی است که همه چیزش برای خدا باشد و طلاب باید علاوه بر جدیت در تحصیل و داشتن نظم، از تهجد و سحرخیزی و نماز شب غفلت نکنند. اگر کار انسان به ویژه طلبه ها با اخلاص و برای خدا نباشد علم و کار برکت پیدا نمی کند و نمی تواند فرد مفیدی باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی، تقویت ادبیات فارسی و عربی و فقه و اصول ارتباط با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را مهم دانسته و تاکید کردند: طلاب محترم باید عالم به زمان نیز باشند و از نقشه و نیرنگ دشمن غفلت نکنند.
معظم له با بیان ویژگی های زمان کنونی گفتند: آن زمان گذشته است که علما فقط مشغول درس و بحث بوده و کاری به حوادث زمان نداشته باشند و به فکر جامعه نباشند. ثمر درس و بحث باید درخدمت به دین و مردم باشد و طلاب باید پاسخگوی شبهات باشند و در تبیین و حفظ و نگهداری آرمان های انقلاب اسلامی کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha