پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دکتر مسعودیان راد

حوزه/ مسعودیان راد خیرین را یکی از سرمایه های حمایتی کمیته امداد و خانواده های تحت پوشش این کمیته برشمرد و اظهار داشت: کمک خیرین نسبت به سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مسعودیان راد در نشست خبری که با موضوع ارائه گزارش سالیانه اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، فقر، آسیب های اجتماعی و طلاق را از مشکلات جدی این روزهای جامعه اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: برای هر جامعه این مسائل دردناک است و باید برای برون رفت از این مسائل فکری عاجل و سریع کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فقرزدایی از طریق توانمندسازی در میان خانواده کمیته امداد را از جمله رویکرد این کمیته برشمرد و اضافه کرد: بهترین راه برای برطرف کردن نیازهای این قبیل خانواده ها اجرای طرح های کرامتی و توانمند سازی به جای حمایتی است.

وی بیان داشت: توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی می تواند سبب از بین رفتن مشکلات خانواده های تحت پوشش شود.

مسعودیان راد خیرین را یکی از سرمایه های حمایتی کمیته امداد و خانواده های تحت پوشش این کمیته برشمرد واظهار داشت: قم در این مسئله سرآمد استان های دیگر است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که کمک خیرین نسبت به سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است، اظهار داشت: حضور خیرین سبب تقویت مسئولین کمیته امداد و حمایت خانواده های تحت پوشش این کمیته می شود.

وی با بیان این که اعتبار اشتغال مربوط به مددجویان استان در سال ۹۸ حدود ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است گفت: این رقم در سالجاری به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسید.

مسعودیان راد افزود: در کمیته امداد قم ۵ هزار و۸۰۰ فرزند تحت پوشش هستند که یک هزار و ۷۱۷ نفر مربوط به طرح اکرام ایتام، و ۴هزار و ۹۱ فرد نیز با طرح محسنین مرتبط می‌باشند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: درآمد حاصل از صدقه‌ها ۴۱ درصد، طرح اکرام ایتام ۴۵ درصد، درآمدهای زکات و کفارات نیز ۲۱۸ درصد و مجموع درآمدها هم ۴۲ درصد رشد داشته که یک افتخار برای قم است.

مسعودیان‌ راد با اشاره به اقدام صورت گرفته در جهت یکپارچه‌سازی موسسه‌های خیریه استان گفت: ۳۵ موسسه خیریه نرم افزار کمیته امداد را دریافت و اطلاعات خود را در آن بارگذاری کردند، که از این طریق می‌توانیم از آنها استعلام بگیریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به احداث، خرید و تعمیرات۵۰۰ واحد مسکونی گفت: امیدواریم با توجه به طرح جهش مسکن کارهای بهتری را انجام دهیم و زمینه را برای خانوارهای محروم هموار کنیم.

وی توزیع ۷۰۰ سری جهیزیه میان نوعروسان بی‌بضاعت در سالجاری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امیدواریم در ایام نیمه شعبان نیز بتوانیم، حرکت مناسبی را همزمان با کل کشور انجام دهیم و توزیع جهیزیه را به شکل نمادین داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha