یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدعلی عزیزی رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی

حوزه/ همایش «مهدی یاوران؛ پیشگامان جهاد تبیین» با حضور مدیران و فعالان مهدوی خراسان رضوی در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام محمدهادی رجایی، استاد مرکز تخصصی مهدویت مشهد در همایش «مهدی یاوران؛ پیشگامان جهاد تبیین» شامگاه پنجشنبه ۱۹ اسفند، در گزارشی با بیان اینکه از سال ۸۵ تا به امروز، در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) ۲۰ دوره آموزش معارف مهدویت در سطح مشهد برگزار شده، اظهار داشت: در حال حاضر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در تمام استان‌ها شعبه دارد و به ترویج فرهنگ و معارف مهدویت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر این بنیاد همکاری‌های خوبی با حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های سطح استان داشته و به برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت معارف مهدویت پرداخته است، افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی مهدویت در شرق کشور متعلق به این مجموعه است که علاقه‌مندان در مشهد برای تهیه و مطالعه این کتاب‌ها می‌توانند به بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی مراجعه کنند.

حجت الاسلام رجایی خطاب به مدیران آستان قدس رضوی در رابطه با برگزاری هر چه‌بهتر معارف مهدویت در حرم رضوی پیشنهاداتی ارائه کرد و گفت: علاوه بر رواق دارالحجه که به نام امام زمان (عج) است، این ظرفیت وجود دارد که در حرم امام رضا (ع) نمایشگاه دائمی و مفهومی پیرامون امام زمان (عج) دریکی از صحن‌ها، با حضور مبلغان مهدویت ایجاد شود.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ محمدعلی عزیزی رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی و دبیر همایش مهدی یاوران، پیشگامان جهاد تبیین، اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه گفت‌وگو و تعامل با تشکل‌های مهدوی سطح استان و شهر مشهد در راستای برگزاری هر چه‌بهتر برنامه‌های دهه مهدویت و جشن نیمه شعبان می‌باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مهدوی باید دائمی و در تمام ایام سال به یاد امام زمان (عج) باشیم، افزود: مبلغان و سخنوران در عرصه دین لازم است تا با استفاده از علم و دانشی که دارند، در فضای مجازی و حضوری پاسخگوی شبهات نسل جوان باشند.

حجت‌الاسلام عزیزی خاطر نشان کرد: مبلغان می‌توانند با حضور در نشست‌های صمیمی، خانوادگی در تعطیلات نوروز و ارتباط با اعضای خانواده، جوانان و نوجوانان پاسخگوی سؤالات و شبهات نسل امروز باشند.

وی با اشاره به اینکه در حرم رضوی ویژه‌برنامه‌های مهدوی همیشه برگزارشده اما بهتر است که امروز گسترش پیدا کند، یادآور شد: انتظار بر این است که تشکل‌های مهدوی مشهد با اطلاع‌رسانی به مردم در روز نیمه شعبان، اجتماع عظیم منتظران همانند سال‌های گذشته را با شور و نشاط معنوی بیشتری برگزار کنند.

حجت‌الاسلام‌ عباس فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، سخنران دیگر این مراسم، هدف از برگزاری این گردهمایی را هم‌افزایی و آشنایی بیشتر تشکل‌های مهدوی با یکدیگر دانست و ضمن معرفی تحقیقی از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی پیرامون امام زمان (عج)، اظهار داشت: این جزوه به لحاظ ارائه مبلغان به مخاطبان بسیار خوب است چرا که آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی روایاتی درباره امام زمان (عج) از منظر اهل‌بیت (ع) معرفی می‌کنند که بیان و تفسیر آن برای مخاطب بسیار جالب و از جذابیتی خاص برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اعتقاد اهل سنت به وجود امام زمان (عج)، گفت: دانشگاه وهابی در عربستان رسماً اعلام کرده که اعتقاد به قیام حضرت مهدی (عج) از عقاید مسلم اهل سنت است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha