چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام فصیح نیا

حوزه/ امام جمعه نقده گفت: مدیران ارشد کشوری و استانی باید در انتخاب و انتصاب مدیران، تعهد آن‌ها نسبت به تلاش و حفظ آرمان‌های شهدا و انقلاب را مد نظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم به انسان اجازه فرستادن لعن به دشمنان دین و اهل بیت را داده، اما اجازه‌ای برای توهین به دیگران را نداده است، بنابراین فرد مسلمان حق ندارد به کسی توهین کند چرا که خداوند چنین کسانی را به شیطان تشبیه می‌کند.

وی با گرامیداشت روز شهدا، با اشاره به اینکه در تمامی جوامع کسانی که به دفاع از کشور و مردم می‌پردازند مورد احترام هستند، گفت: در فرانسه عروس و دامادها بر مزار سربازان کشورشان حاضر می‌شوند و به او ادای احترام می‌کنند و در دین اسلام نیز جایگاه شهدا، بسیار رفیع و ارزشمند است و کسانی که در راه حفظ دین جان خود را از دست می‌دهند، به مقامی دست خواهند یافت که بالاتر از آن برای بشر عادی ممکن نیست.

امام جمعه نقده با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا، مطرح کرد: همه ما در قبال شهدا و زنده نگه داشتن یاد آن‌ها وظیفه داریم و در این بین وظیفه مسئولین نظام اسلامی سنگین‌تر است، چرا که هر میزی که مسئولی پشت آن می‌نشیند باید بداند که به خاطر آن میز خون چندین شهید ریخته شده است.

وی افزود: مسئولین امروز عمل به وصیت نامه شهدا را با تمام وجود دنبال کنند و به خاطر داشته باشند که مهم‌ترین توصیه آن‌ها تبعیت از ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم از مهم‌ترین وظائف مسئولان نظام اسلامی است، مطرح کرد: مدیران ارشد کشوری و استانی باید در انتخاب و انتصاب مدیران، تعهد آن‌ها نسبت به تلاش و حفظ آرمان‌های شهدا و انقلاب را مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام فصیح‌نیا با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار داشت: جوانان با الگو قرار دادن افرادی همچون سردار شهید سلیمانی، می‌توانند تبدیل به یک جوان در تراز نظام اسلامی باشند.

وی همچنین با تبریک سالروز ولادت امام زمان(عج) و روز سربازان گمنام، گفت: نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، برخلاف نیروهای امنیتی برخی کشورها که ارزشی برای مردم قائل نیستند، فراجناحی، ولایی، باتقوا و مردمی هستند و مشغول خدمت به مردمند .

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha