شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام زاده سید محمد

ایران۴۹/مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده محمود(ع) در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری به مناسبت ایام نوروز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بقعه متبرکه امامزاده محمود(ع) مشهور به سید محمید قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ شروع و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در صحن امامزاده محمود(ع) برگزار می‌شود.

نصیرالاسلامی افزود: از جمله غرفه‌هایی که در حاشیه حرم مطهر این امامزاده برپا می‌شود غرفه کودک و نوجوان، غرفه مشاوره ازدواج و پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام است.

وی، تقویت باورهای اعتقادی، دینی و مذهبی و بهره برداری مطلوب از فضای معنوی بقاع متبرکه امامزادگان را از جمله اهداف اجرایی طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه برشمرد.

آستان مقدس امامزاده سید محمود(محمید) علیه السلام در شیبی ناهموار در دامنه کوه بی‌سیتون (بی‌سیدون) چهار روستا (چاروسا) از دهستان طیبی سر حدی غربی، بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه، با ارتفاع ۱۱۹۰ متر با سطح دریا، با فاصله ۷ کیلومتر با شهر قلعه‌رئیسی و ۷۵ کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه واقع شده است.

این امامزاده دارای اولاد زیادی در بلاد وسیع کرانه‌های جنوبی خلیج‌ فارس و دامنه شمالی و شرق جبال زاگرس (کهگیلویه و بویراحمد، بهبهان، بنادر بوشهر، قسمتی از اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری) و سایر نقاط ایران و خارج از کشور است که به سادات «رضا توفیق» شهرت دارند.

امامزاده محمود(ع) یکی از مشهورترین بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که از زمان‌های گذشته مورد توجه مردم با ایمان و مکانی برای تمسک و توسل اهل معرفت بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha