سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1013505
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
تصاویر/ مراسم تجلیل از اعتکاف اولی ها و فعالین و خادمین اعکتاف در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت:  اگر بخواهیم به حقیقت دین بدست پیدا کنیم باید توحید، ولایت و عبودیت را درست بفهمیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در مراسم تجلیل از فعالین و خادمین اعتکاف و اعکتاف اولی ها که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، با بیان این که هر چیزی در سیر خود مراحلی را باید سیر کند وگرنه به کمال نخواهد رسید، اظهار داشت: خداوند عالم برای رشد موجودات طرح و ساختار منطقی در نظر گرفته است و انسان هم اینگونه است و نمی شود شب بخوابد و صبح بلند شود به منزل برسد و یا با دو رکعت نماز به مقام اولیاء الله دست یابد و شرائطی وجود دارد که باید حرکت کنیم تا این رشد در ما ایجاد شود.

وی با تاکید بر این که برخی عوامل در رشد یا عدم رشد انسان موثر هستند، افزود: در معنویت انسان دوره ها، زمان ها و مکان هایی وجود دارد که انسان می تواند کارهایی را انجام دهد که رشد و سیر او را سرعت بخشد و از جمله آن ها می توان به ماه رمضان، ایام حج، زیارت امام حسین (ع)، لحظات سحر و ایام اعتکاف و ... اشاره کرد که انسان می تواند به رشد سریع دست یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در ایام اعتکاف انسان خود را از غیرالهی قطع کرده و با خداوند ارتباط بیشتری برقرار می کند و همه آن چه که در رشد انسان مؤثر هستند در معنویت و عبودیت خلاصه می شود و لذا در روایات هم بیان شده است که نظر کردن به وجه امام علی (ع) که تندیس عبودیت است، عبادت می باشد.

وی اضافه کرد: در نماز امام زمان (عج) صد مرتبه در هر رکعت إِیّاکَ نَعبُدُ وَإِیّاکَ نَستَعینُ صد مرتبه خوانده می شود و پیام آن عبودیت است و اگر می خواهیم مهدوی باشد باید حرکتمان حول و محور عبادت الهی باشد و اگر می خواهیم خاطر خواه امام باشیم باید از خداوند اطاعت کنیم و توحید و امامت یکی است و از هم جدا نیست.

حجت الاسلام امامی گفت: توحید و ولایت در امتداد هم هستند و فقط با این دو می توان موحد و ولایی شدو اگر بخواهیم به حقیقت دین بدست پیدا کنیم باید ولایت، توحید و عبودیت را درست بفهمیم و این سه هم دیگر را تکمیل می کنند و عظمت مالک اشتر به شمشیر زدن و یا سردار امام علی (ع) بودن نیست و بلکه در تبعیت از امام عصر خود بود و اگر ما مطیع اهل بیت(ع) باشیم می توانیم به مقام مالک اشتر دست یابیم.

وی در پایان گفت: امام علی (ع) وقتی از اهل کوفه خسته شدند خطاب به آن ها بیان کردند؛ " وَاللهِ! ـ لَوَدِدْتُ أَنَّ لِی بِکُمْ أَلْفَ فَارِس مِنْ بَنِی فِرَاسِ بْنِ غَنْم، حاضرم هزار نفر از شما را بدهم و یک نفر از قبیله بنی فراس که انسان های مطیعی هستند، را بگیرم. و هر کسی در جایگاه اطاعت از اهل بیت قرار گیرد محبوب حضرت معصومین می شود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha