دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس عقیدتی سیاسی ناجا با آیت الله اعرافی/ حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به جذب هزار و ۷۰۰ روحانی در نیروی انتظامی طی دو سال اخیر گفت: با تصویب و ابلاغ حضور روحانیون در کلانتری ها در حال حاضر ۶۰۰ کلانتری روحانی مستقر دارند و بازخوردها نشان می دهد که این کار پیشرفت ۶۰ درصدی رسیدگی به امور مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از رخدادهای مهمی است که پس از ۳۰ سال از تأسیس نیروی انتظامی می تواند به ارتقای کمّی و کیفی مأموریت های این نیرو منجر شود.

وی، یکی از ترفندهای دشمنان خارجی و عناصر داخلی آنها را اختلال در امنیت کشور دانست و افزود: نیروی انتظامی در این راستا برای ساخت پلیس تراز انقلاب علاوه بر تربیت نیروهای متخصص در دانشگاه جامع انتظامی و دانشگاه تربیت پلیس با ایجاد ظرفیت های پژوهشی در این دو دانشگاه و تبدیل معاونت اطلاعات به سازمان اطلاعات که پیوند عمیقی هم با سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات پیدا کرده است بسیار مؤثر بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصویب دانشکده عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی به عنوان یک دانشکده رسمی برای تربیت مربیان عقیدتی سیاسی گفت: همدلی و صمیمیتی که در نیروی انتظامی حاکم است برکات زیادی داشته و در انتخابات توانستیم از ظرفیت های موجود در نیروی انتظامی استفاده کنیم و با اعزام روحانی به ۴ هزار روستا و دیدارهایی که با مرزنشینان داشتیم تنور انتخابات را گرم کنیم.

وی با بیان اینکه مردم مرتب با نیروی انتظامی سروکار دارند، به پررنگ‌تر شدن فضای معنوی این نیرو در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اتفاق بزرگی که در عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور شاهد آن هستیم و ابلاغ شده این است که حتی در کلانتری‌ها هم روحانیون به عنوان کارشناسان مذهبی حضور دارند.

ادیانی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ کلانتری مهم کشور روحانی دارند، افزود: قم اولین استانی بود که در تمام کلانتری ها روحانی مستقر کرد و بازخوردها نشان می دهد که این کار پیشرفت ۶۰ درصدی در رسیدگی به مشکلات مردم را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر نزدیک به هزار و ۷۰۰ روحانی در پلیس جذب شدند، گفت: به مراکز آموزش نیروهای عقیدتی سیاسی هم توجه ویژه شده است و روحانیان حدود ۴۰ واحد درسی را می‌خوانند تا بتوانند هرچه بهتر مبانی عقاید اسلامی را برای نیروهایی که با مردم سروکار دارند تبیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یجاد IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    با سلام کاش آقای ادیانی پل ارتباطی مستقیم و بدون واسطه با طلاب داشت، که طلاب بتونن واقعیت هایی به گوش ایشون برسونند.
    • حق IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      دارند تو سیستم ارتباط مستقیم ولی چه بگویم که نگویم بهتر است. .....
  • حق IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    می بخشید بازخورد ها که گفتید چگونه است؟! تاحالا شده از خود روحانی طرح بدون شناسایی روحانی نظرش را جویا شوید ومشکلات وآسیب های جدی را بدانید.این طرح روحانیون را جذب فضایی الوده کلانتری ها می کند تا اینکه کلانتری ها جذب روحانی شوند.بدون جا ومکان وحیران وبی عزت در وسط کلانتری بیشتر تبدیل به یک نیروی سربار وبی کار تبدیل می شود
    • سید علی موسوی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      این رو تایید میکنم بنده کلانتری 17 رفته بودم دیدم کار مردم رو راه نمیدازن خاصم امر به معروف کنم متاسفانه روحانی کلانتری با رفتار کاملا منفعلانه کاملا صورت مساله رو پاک کرد تا عامل بهبود بشه عزیزان در انقلاب ما به خاطر مشکلات عدید فرهنگی و اقتصادی بشدت دچار بیماری مضمن هست
  • حق IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    اینقدر نگوید این طرح فلان فلان است یکم واقع بینانه مباحث مطرح شود
  • یا حیدر IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام اتفاقاً این طرح خوبی است اما مشکلات نیز دارد یکی از مشکلات نبودن بودجه فرهنگی برای روحانی مستقر در کلانتری است و روحانی مجبور است که برای هر چیز کوچک یا بزرگ به فرمانده پاسگاه و رئیس کلانتری رو بزنند و مطمئن در خیلی جاها با جواب نبود بودجه مواجه می‌شوند و یکی دیگر از مشکلات این طرح سرگردانی خیلی از روحانیون در محیط کلانتری است و....
  • .. IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    طرح خوبی نیست وچندین مشکل جدی دارد. ۱-بدون برنامه خاصی روحانی حضور دارد در کلانتری ،که این باعث بیکارنشان دادن روحانی می شود وجنبه نظارتی ان بیشتر توکارکنان می شود که روحانی اقا بالا سرآنها است. ۲-روحانی نه جای دارد ونه مکانی ۳-کلانتری جای نظامی است واگر جایگاه نظامی نداشته باشی بی محلی می کنند وحرفتان گوش نمی دهند. ۴-احتمال زیاد با ریس کلانتری یا کارکنان جهت کارهای برخورد ونزاعی پیش اید ۵-اگر مشکلی مردم داشته باشن وروحانی بخواد دخالتی کند افسر مربوطه می گوید حاج اقا شما چکاره اید ۶-خود طلبه بعد مدتی احساس بی انگیزه گی می کند وتبدیل به شخص سربار می شود ۷-ارباب رجوع اینقدر زیاد هستش که نوبت به روحانی نمی رسد ۸-کارکنان از کار زیاد روحانی بیکار را در دل نفرین وپشت سر او هزارتا حرف می زنند ۹--کلانتری ،پایگاه بسیج ومسجد نیست که یک روحانی مداوم انجا باشد انهم بدون حتی یک اتاق ساده واز صبح تا عصر در سالن کلانتری ومردم تازه می گند این روحانی چکار کرده؟!!! و............