دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله رجبی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: نیروی های مسلح به جریان های سیاسی وابسته نیستند، ولی بینش سیاسی اجتماعی و بصیرتی برای هر انسانی در نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از سوء استفاده ها و حرکات دشمن لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی که عصر امروز در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه و میلاد اباعبدالله الحسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت بقیة الله (عج) بیان کرد: از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه ارتقای نیروی انتظامی آگاه بودم؛ یکی از برکات انقلاب و نعمت های بزرگ الهی بر امت نیروی انتظامی است.

وی گفت: در روایات آمده است که از بین نعمت ها دو نعمت امنیت و سلامت قدرشان شناخته نمی شود، در واقع نیروی انتظامی تأمین کننده یکی از این نعمت ها است و از لحاظ گستره اثرگذاری در تمام شئون اجتماعی اثر گذار است، در پیشرفت های اقتصادی دینی و حتی ارزشی و معنوی، اگر امنیتی نباشد همه اینها دچار مشکل می شوند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: از نگاه دیگر صیانت جان، مال و دین مردم در همه جا از جانب نیروی انتظامی قابل توجه است؛ مردم ما باید قدردان چنین نیرویی باشند که در سعادت دنیا و آخرتشان نقش دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بعد از فتوای تنباکو از سوی میرزای شیرازی ایشان گریه می کنند، پرسیدند که چرا گریه می کنید، فرمودند: دشمن قدر روحانیت را فهمید و توطئه هایش بیشتر می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: باید همواره در ابعاد مختلف برای ارتقا و پیشرفت و تکامل نیروهای نظامی و انتظامی تلاش ویژه و مضاعف کرد، زیرا شیاطین جن و انس حتما در جهت تضعیف روحیه و ایجاد مشکلات و بدبینی نسبت به این نیروها اقدام می کنند و این عظمت کار بخش سیاسی عقیدتی نیروی انتظامی را نشان می دهد؛ این نیرو می تواند انگیزه ها را ارتقا دهد و تقویت بخشد.

استاد حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: باید هم در بُعد فکری و هم در ابعاد بصیرتی، مدام ارتقا و تقویت و تثبیت بنیادی صورت بگیرد؛ نیروی های مسلح به جریان های سیاسی وابسته نیستند ولی بینش سیاسی اجتماعی و بصیرتی برای هر انسانی در نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از سوءاستفاده ها و حرکات دشمن لازم است.

عضو شورای حوزه های علمیه تصریح کرد: در ابعاد انگیزشی و عاطفی مسائل اخلاقی و تربیتی بسیار مهم است؛ آیت الله مصباح یزدی در این دو بعد فکری و انگیزشی همیشه تاکید داشتند و در بحث های معارفی نظریه ای دارند که در همه زمینه ها راهگشا است، ایشان بیان کردند: «تصمیم های درست و غلط از دو منشأ معرفت و انگیزش ناشی می شود و اگر بعد معرفت و انگیزش خوب تامین شوند، تصمیم ها درست صورت خواهند گرفت و اگر این دو درست تربیت نشود، تصمیم های نادرست گرفته خواهد شد»، این نظریه ایشان در همه عرصه ها اثرگذار است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: بحث های انگیزشی در سیر درست زندگی و تقرب الی الله بسیار موثر هستند و موسسه اقداماتی در این زمینه انجام داده است که در مرحله نهایی آن قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha