جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مشاوره بانوان

مدیر مرکز مشاوره حیات طیبه حوزه علمیه خواهران اصفهان بیان کرد: این مرکز در اوایل سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد و ضمن حمایت‌های روحی، عاطفی و ارتقای بهداشت روانی طلاب حوزه های علمیه خواهران و خانواده های آنها، به عموم مردم هم خدمت ارائه می کند.

صدیقه بهشتی، مدیر مرکز مشاوره حیات طیبه حوزه علمیه خواهران اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان، طی گزارش از فعالیت های این مرکز گفت: بر اساس تعلیمات دینی و به منظور رسیدن به جامعه‌ای سالم و پویا تصمیم گرفته تا در کنار علوم دینی به سراغ علم روانشناسی هم برود، البته علمی که با آموزه های دینی و سنت پیامبر و ائمه معصومین غنی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بومی سازی علوم انسانی، ضرورت مشاوره و روان درمانی دین محور این حوزه را بر آن داشت تا مرکز مشاوره ای در جهت رسیدن به این اهداف ایجاد کنند.

بهشتی اظهار کرد: مرکز مشاوره حیات طیبه در اوایل سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد، این مرکز ضمن حمایت‌های روحی؛ عاطفی و ارتقای بهداشت روانی طلاب حوزه های علمیه خواهران وخانواده های آنها، به عموم مردم هم خدمت ارائه می کند که در طول فعالیت خود در سال جاری فعالیت های چشمگیری داشته است.

مدیر مرکز مشاوره حیات طیبه در خصوص عمده فعالیت مرکز مشاوره حیات طیبه گفت: یکی از فعالیت های مرکز مشاوره حیات طیبه ارائه مشاوره فردی به طلاب و عموم مردم است. این مرکز مشاوره از اردیبهشت ۱۴۰۰ با ارائه مشاوره فردی و پذیرش مراجعان به صورت حضوری و تلفنی کارخود را شروع کرد. شیوه کار در مرکز به این صورت است که ابتدا نوع مشکل افراد شناسایی و بعد به متخصص و مشاور مربوطه ارجاع داده می شود. همچنین در این مرکز مشاوره‌ی تخصص ارائه و در کنار آن مشاوره تلفنی و آنلاین هم وجود دارد تا افرادی که در شهرستان حضور دارند و احیانا طی مسافت برای آنها مشکل است، از طریق تماس تلفنی مشاوره دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: مرکز مشاوره حیات طیبه؛ در حال حاضر از تخصص ۱۰ نفر از مشاوران و متخصصان مجرب و متدین که ۴ نفر از آنها تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و۶ نفر فقط تحصیلات دانشگاهی با رویکرد مذهبی و فرهنگی دارند، استفاده می کند. تا دی ماه سال جاری ۳۸۷ نفر طی۱۱۱۶ مراجعه به مرکز واز خدمات روانشناختی استفاده کرده اند،همچنین در پرونده کاری این مرکز، برگزاری ۱۱ کارگاه‌ حضوری و ۱۰کارگاه آنلاین درقالب ۱۲۵ ساعت آموزشی با حضور۵۵۴ نفر مخاطب وبا تدریس اساتید متخصص و مجرب وجود دارد.

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به صورت تخصصی

مرکز مشاوره حیات طیبه تلاش می کند با حضور متخصصان در زمینه مشکلات فردی مثل اضطراب، افسردگی، تنهایی، کمرویی، پرخاشگری، وسواس و... یا سایر مشکلاتی مانند؛ ناکامی، بحران در زندگی، تجربه استرس شدید، در زمینه مشکلات خانوادگی، مثل تعارضات زناشویی، طلاق، زوج درمانی ، خیانت اقدام کند. همچنین این مرکز در خصوص مشاوره تخصصی کودک و نوجوان، در زمینه افزایش مهارت ، بررسی اختلالات و درمان آن، و مشاوره پیش از ازدواج؛ تحلیل تست های شخصیت و ارائه مشاوره، خدمات ارائه می کند.

مدیر مرکز مشاوره حیات طیبه با اشاره ابه اینکه سیستم ارجاع، در بررسی های مشاوران و متخصصان فعال است گفت: در این مرکز به تشخیص متخصصان افراد مورد بررسی قرار می گیرند و بر اساس تشخیص های اولیه اختلالات افراد مشخص و اگر نیاز به دارو درمانی بود به روانپزشک معرفی می شوند و در غیر این صورت برای روان درمانی و مشاوره به سایر متخصصان ارجاع داده می شوند.

وی یکی از اقدامات مرکز مشاوره حیات طیبه را گرفتن آزمون ها وتستهای روان شناسی از مراجعه کنندگان بیان کرد و گفت: در این مرکز تست های شخصیت و دیگر تست ها مثل، (آزمون هوش و کسلر، ریون و کودیناف وهالندوگاردنر)،آزمون های برون فکنی شخصیت، تست های شخصیت (MMPI ، (NEO گرفته می شود که طی ۹ ماه گذشته ۷۵ نفر از آزمون‌ها و تست‌های مختلفی استفاده کرده اند.

بهشتی ادامه داد: یکی از روش های جذاب مرکز مشاوره حیات طیبه معرفی کتاب به مراجعه کنندگان و ارجاع آنها به کتابخانه مرکزاست. زیرا یکی از روش‌های مکمل برای مشاوره ارجاع به کتاب است، که متخصصین این مرکز در بعضی مواقع مراجعه کنندگان را ارجاع می دهند که امکان امانت دادن کتاب از کتاب های مرکز مشاوره به آنها فراهم است .همچنین با تعامل با مراکز و انتشارات، کتب مورد نیاز و مفید تهیه و با تخفیف در اختیار مراجعین قرار داده می شود.

وی گفت: یکی از اقدامات خداپسندانه این مرکز تعرفه و هزینه مراجعه به مرکز می باشد که جهت ارائه خدمات بهتر و تسهیل در امر گرفتن مشاوره با ۵۰ درصد تخفیف نسبت به تعرفه های بهزیستی ارائه خدمت دارد .

بهشتی در ادامه به اشاره به اینکه مرکز حیات طیبه اقدام به برگزاری کارگاه هایی با نام گام های خوشبختی در مدارس علمیه خواهران در شهرستانها کرده است،گفت: کارگاه گام های خوشبختی ( آموزش پیش از ازدواج ) ویژه مجردین و طلاب روانشناس است. این کارگاه ها به منظورآموزش پیش از ازدواج به طلاب روانشناس و تربیت کارشناس در این حوزه است. کارگاه با حضور۲۴نفر از طلاب روانشناس ودانشجویان در۴ روز متوالی و ۱۶ ساعت آموزشی با موضوعات: خودشناسی، تفاوت های جنسیتی، ضرورت ازدواج، ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، ملاک‌های انتخاب همسر، جلسه خواستگاری با تدریس استاد دانشگاه سرکار خانم دکتر لطیفی و دکتر عظیمی و دکتر قاسمی در مدارس شهرستان های، نایین، یزدانشهر؛ شهرضا؛ خمینی شهر (همه مدارس)خور و بیابانک؛ فولاد شهر، برگزار شده است.

مدیر مرکز مشاوره حیات طیبه یکی از اقدامات مرکز را برگزاری کارگاه های مشاوره با موضوعات مختلف به صورت حضوری و آنلاین عنوان کرد وادامه داد: برگزاری کارگاه تربیت جنسی کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه آشنایی با اختلالات جنسی؛ کارگاه سلامت روان؛ سلسله نشستی های ازدواج موفق با موضوعات ( آمادگی برای ازدواج؛ هفت رمز ازدواج موفق؛ عشق دیوانه وار ) کارگاه سلامت روان و زنان شاغل؛ کارگاه بهبود روابط زوجین؛ و می توان گفت تا کنون ۱۱۱ ساعت آموزش حضوری، طی ۹ ماه گذشته به صورت کارگاهی برگزار گریده است.

مدیر مرکز مشاوره حیات طیبه خاطر نشان کرد: این مرکز امادگی کامل دارد تا با ارگان ها وسازمان های مختلف همکاری کند و خدمات مشاوره ای و روانشناختی را در اختیار زیر مجموعه ارگان ها قرار دهد.
شماره های مرکز مشاوره حیات طیبه
۰۹۱۳۶۸۷۶۴۲۸
۰۹۳۹۵۸۰۰۲۱۴
۰۳۱.۳۴۴۷۶۸۷۰.۷۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha