یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1013817
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
 تصاویر/ آزمون  طلاب جامعه المصطفی در قم

حوزه/ معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم، گفت: مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای سال جدید تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مقطع ۲، ۳ و ۴ از میان طلاب واجد شرایط اقدام به جذب دانش پژوه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری آزمون و پذیرش دانش پژوه در رشته تفسیر در مقاطع ۲، ۳ و ۴ برای سال تحصیلی جدید ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، بیان داشت: مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن، تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی در نظر دارد برای سال جدید تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مقطع ۲، ۳ و ۴ از میان طلاب واجد شرایط اقدام به جذب دانش پژوه کند.

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم، افزود: ثبت نام این دوره شروع شده و تا ۲۰ اردیبهشت سال بعد ادامه دارد و علاقه مندان به رشته تفسیر می توانند با مراجعه به سایت مرکز آموزش تخصصی تفسیر ثبت نام کنند.

وی بیان داشت: به دلیل شرایط کرونایی آزمون برای مقطع سطح ۲ علوم اسلامی با گرایش تفسیر و علوم قرآنی، سطح۳ رشته تفسیر با گرایش تفسیر موضوعی به صورت مصاحبه ای و برای سطح ۴ رشته تفسیرموضوعی با گرایش اخلاق به صورت کتبی برگزار می شود و منابع سطح دو و سه هم منابع کتابهای تحصیلی حوزوی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی، گفت: پذیرش افراد دو برابر ظرفیت خواهد بود و افرادی که در مصاحبه علمی قبول شوند، در نهایت پذیرفته خواهند شد.

فارغ التحصیلی ۱هزار و ۷۰۰ دانش پژوه

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم با بیان این که مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی از سال ۷۰ ۱۳راه اندازی شده است، گفت: از آن زمان تاکنون ۳۱ دوره در مقاطع سطح ۲، ۳ و ۴ دانش پژوی طلبه پذیرش شده است.

وی با بیان این که مرکز تخصصی تفسیر از سیستم مرکب از حوزه و دانشگاه برای آموزش بهره می برد، بیان داشت: مباحث عمده آموزشی شامل تاریخ و قرآن، تفسیر ترتیلی، تفسیر و قرآن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی، با بیان این که از زمان تأسیس۱هزار و ۷۰۰ دانش پژوه در مقاطع سه گانه از این مرکز فارغ التحصیل شدند، مهمترین دستاورد مرکز آموزش تخصصی تفسیر علوم و قرآن را، انتشار ۵۰ کتاب، انتشار نشریه یاسین، انتشار مجله تخصصی قرآن، راه اندازی سایت مرکز و راه اندازی واحد پرسش و پاسخ قرآنی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha