دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: هدف از جهاد تبیین پاسخ به  شبهات و ابهامات است و بهترین ابزار برای جهاد تبیین همان رسانه است، رسانه با جهاد تبیین کمک به کاهش ناآگاهی مردم می کند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه دوشنبه در اختتامیه دوازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان اظهار کرد: اگر تعداد پیروان مسلمان شده زمان پیامبر اکرم را با زمان کنونی مقایسه کنید متوجه رشد تدریجی عقل مردم خواهید شد.
وی بیان کرد: هر چه آدم ها اگاهی بیشتری کسب کنند و بیشتر از جهالت خارج شوند، تمایلشان به دین بیشتر می شود
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: رشد بشر کار ساده ای نیست، حضرت نوح طی ۹۵۰سال فقط به اندازه یک کشتی توانست باعث رشد و کمال انسان ها شود ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا شاهد رشد و تربیت انسان ها و به تبع، تمایلشان به دین خداوند هستیم.
عضو خبرگان رهبری افزود: امام زمان(عج) فقط زمانی می آید که رشد انسان ها کامل شود، در زمان ظهور حضرت مردم باید به بلوغ فکری رسیده باشند تا پذیرای منجی عالم بشریت باشند.
وی تصریح کرد: در روایت قریب به این مضمون آمده است، زمانی که امام عصر(عج) ظهور می کند خداوند روی سر مردم دست می کشد و عقل مردم کامل می شود
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حتی در زمان امامت معصومین در ۲۰۰سال، عقل مردم به تدریج رشد کرد به نحوی که مردم در زمان امامت حضرت علی به دلیل جوان بودن حضرت بر او ایراد می گرفتند ولی عقل آنها به نحوی رشد پیداکرد که در زمان امام جواد(ع) مردم به امام ۸ساله اقتدا کردند.
وی یادآور شد: رسالت خبرنگاران امروز، مبتنی بر روشنگری و تبیین است که بسیار خطیر بوده ، خبرنگاران در حقیقت باید در راستای هدایت، روشنگری و خروج مردم از تاریکی و غفلت گام بردارند.
امام جمعه اصفهان ابراز کرد: امروز اگر بنگریم متوجه خواهیم شد که در فضای مجازی چه حرف ها و مطالب غیر واقعی نشر داده می شود، مثال و نمونه آن ایراد گرفتن به ارتباط ایران با روسیه و چین و صدها شایعه در این رابطه است.
وی بیان کرد: هیچ دلیلی شرعی نداریم که با کافر معامله نکنیم مگر کافر ی که با اسلام و مسلمانان جنگ داشته باشد، امروز علی رغم آنکه کشورهای مرتجع عربی اسما مسلمان هستند، ولی اختیاری از خود ندارند و کامل در سلطه آمریکاییان و رژیم صهیونیستی هستند که دست به چنین اعمال وحشیانه ای علیه مردم مظلوم می زنند.
آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: هدف از جهاد تبیین پاسخ به شبهات و ابهامات است و بهترین ابزار برای جهاد تبیین همان رسانه است، رسانه با جهاد تبیین کمک به کاهش ناآگاهی مردم می کند.
وی افزود: هرچه آگاهی مردم بیشتر شود تمایل مردم به دین بیشتر می گردد؛ سعی ما در هر لباس و جایگاهی باید این باشد که شبهات را برطرف کنیم و جهاد تبیین را اجرا کنیم و این رسالت ذاتی رسانه است‌.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha