سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان قزوین اعدام شیعیان در عربستان سعودی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا ظهر امروز در مراسم تجلیل از طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، ضمن اظهار تأسف از جنایت آل سعود در اعدام شیعیان عربستان، ضمن محکوم کردن قاطعانه این اقدام فجیع، از خداوند متعال برای شهدای عربستان علو درجات و برای بازماندگان ایشان تمنای صبر و استقامت کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: سکوت سنگین عالی ترین نهادهای جهانی مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال اعدام شیعیان در عربستان مایه تأسف است.

وی ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که کشورهایی که بیشترین جنایت علیه بشر را انجام می‌دهند، بیشتر دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند و در برابر آل سعود که بیشترین جنایت را در حق مردم مظلوم قطیف مرتکب شده‌ است، سکوت می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: این افراد مظلوم و اعدام شده شیعه در کشور عربستان که میانگین سن همه آنها ۲۷ سال بوده به خاطر کشتار مردم یمن مخالفت کردند و آنها را به زندان انداخته و بعد از ۷ سال گردن می زنند.

وی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر کجا هستند و چرا در رابطه با این مسئله تاسف بار سکوت کرده و هیچ فریادی سر نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به انتخاب طلاب برتر در حوزه علمیه قزوین پرداخت و عنوان کرد: ملاکهای ما برای انتخاب طلاب برتر فقط آموزشی نیست، بلکه در اخلاق، آموزشی، پژوهشی، فعالیت های نفس و جهادی بوده است.

وی ادامه داد: در این دو سال اساتید و طلاب حوزه علمیه قزوین در عرصه مبارزه با بیماری کرونا به خوبی درخشیدند که جای تقدیر و خدا قوت است.

وی با اشاره به سخت‌کوشی طلاب حوزه علمیه قزوین در عرصه علم آموزی، بیان کرد: شما طلاب حوزه علمیه مایه افتخار ومباهات هستید و به راستی ملائکه بالهای خود را زیر پاهای شما پهن می کند چرا که خدای متعال وائمه معصومین بر اهمیت علم آموزی تاکید فراوانی داشته اند پس شما نیز باید شاکر و قدردان این توفیق الهی باشید که به شما ارزانی داشته و از این فرصت بی بدیل که در اختیارتان قرار گرفته حداکثر بهره برداری را داشته باشید و بدانید که بنا به فرموده پیامبر خدا (ص) مَن کانَ فی طَلَبِ العِلمِ کانَتِ الجَنَّةُ فی طَلَبِهِ.

در این مراسم از جمعی از طلاب در گروه بندی های قرآنی، علمی- جهادی، علمی، جهادی و گروه ارتقاء تحصیلی تقدیر شد

در پایان مراسم اساتید و طلاب حوزه علمیه قزوین با خواندن بیانیه آیت الله اعرافی و سردادن شعارهایی علیه مستکبرین جهان علی الخصوص رژیم آل سعود، اعدام شیعیان در عربستان را محکوم کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha